اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

اختصاصی فارس

ملاقات نماینده «بندر» در سوئیس با رئیس لابی صهیونیستی «جی‌استریت» درباره حمله به سوریه

«جرمی بن عامی» رئیس لابی صهیونیستی «جی‌استریت» طی دیدارهای متعدد با نماینده «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در سوئیس، هماهنگی‌های لازم در جبهه عربی و غربی را برای حمله به سوریه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ملاقات نماینده «بندر» در سوئیس با رئیس لابی صهیونیستی «جی‌استریت» درباره حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، لابی جدید التأسیس اسرائیل در آمریکا «جی استریت» که یک لابی صهیونیستی است، در سال 2008 با شعار «حامی رژیم صهیونیستی، حامی صلح» تاسیس شد.

این لابی هدف خود را این‌گونه اعلام کرده است: حمایت عمیق مالی و سیاسی از نامزدهای پست های فدرال (نمایندگان مجلی آمریکا، سناتورها و الکتروها و ...) در ایالات متحده که معتقد به مسیر جدید در سیاست آمریکا برای تامین منافع این کشور در خاومیانه و تامین صلح و امنیت رژیم صهیونیستی می باشند.

از مهمترین اعضای جی‌استریت می‌توان به «لیا» دختر رابین، «شلومو بن عامی» نایب رئیس سابق موساد و وزیر اسبق امور خارجه و «دانیال لیوی» سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن و «دان فلیشر» اشاره کرد.

مدیر جی استریت «جرمی بن عامی» مشاور سیاسی «بیل کلینتون» رئیس جمهور سابق آمریکا می باشد که علاوه بر توان سیاسی بالا، نقش مهمی در معرفی و جمع آوری کمک‌های نقدی برای این سازمان را دارا می باشد.

علاوه بر اینها «سولومون» مهمترین حامی مالی اوباما و «ویکتور کوفنر» حامی مالی هیلاری کلینتون در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا بوده و به ظاهر همسو با سیاست‌های اوباما رئیس جمهوری این کشور می باشد.

دیدگاه این لابی جدید، ضرورت دخالت آمریکا برای ایجاد راه حلی است که بتواند آینده اسرائیل را در دراز مدت تضمین نماید، این دیدگاه بر مبنای نظریه «ما آخرین دیوار هستیم» بوده و اعضای جی استریت معتقدند که باراک اوباما «نزدیکترین دوست و آخرین منجی» اسرائیل می‌باشد و همین ادبیات و دیدگاه‌ها موجب شده تا آراء 78 درصد از یهودیان آمریکا را به خود جلب نمایند.

جی استریت طی چند ماه گذشته از تمام عوامل و ظرفیت‌های خود برای تشویق مقامات سیاسی، نظامی آمریکا جهت انجام عملیات محدود نظامی در نقاط حساس و حیاتی سوریه اقدام نموده است.

آقای «جرمی بن عامی» رئیس این لابی طی دیدارهای متعدد با نماینده «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به نام «ریاض التمیمی» در شهر ژنو سوئیس هماهنگی های لازم در جبهه عربی و غربی را به سرانجام می‌رساندد.

آخرین ملاقات بین این دو نماینده اسرائیل و سعودی در تاریخ 20/8/2013 در خیابان «کوآی» که در انتهای پل مون بلان شهر ژنو قراردارد، صورت گرفته است.

این لابی به این علت ایجاد شد که لابی معروف اسرائیل در آمریکا به نام «کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی (آیپک)» در انتخابات اخیر آمریکا از رقیب جمهوری خواه اوباما به نام «ویلارد میت رامنی» حمایت کرده بود.

گرچه آپیک از نفوذ و عمق قابل توجهی در آمریکا برخوردار است، اما اسرائیل هم تنها از یک اهرم بهره نمی گیرد. اسرائیل برای اینکه شاخ این گاو قوی هیکل را درگیر دشمنان خود کند، از تمام شکاف های موجود آمریکا به نفع خود بهره می برد.

سیاست اسرائیل ایجاد درگیری دائم برای شاخ های آمریکا است تا خود بتواند بنا بر توصیه و تفسیر حاخام های خود از شیر این گاو ارتزاق نماید.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول