اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد

حفظ سرمایه‌های انسانی مهمترین عامل در توسعه پایدار

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حفظ سرمایه‌های انسانی مهمترین عاملی است که در توسعه پایدار مطرح است.

حفظ سرمایه‌های انسانی مهمترین عامل در توسعه پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید احمد عاملی در نخستین نشست تخصصی عملکرد شهردار اصفهان از دیدگاه مدیریت شهری اظهار کرد: زمانی مدارس چهار شیفته بوده که وارد دانشگاه‌ها شدند و اکنون به خیل 3 و نیم میلیون بیکار پیوستند، اینها بحران‌های قابل پیش‌بینی بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌هایی که 400 سال پیش انجام شد اکنون درست از آب درآمده و مصاحبه هزینه فرصت‌ها از اقدامات اولیه هر طرحی است.

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: سرمایه انسان از تمامی اینها بالاتر است، یعنی اگر اعتماد مردم را از دست دهید سرمایه‌ای دیگر وجود ندارد.

وی افزود: باید نقدها سازنده باشند و در حین نقد راهکارها هم ارائه شود و با استفاده از منابع تخصصی مصارف علمی داشته باشیم.

عاملی در ادامه به راهکارهای تعامل شورای شهر، شهرداران و مدیران شهری برای دستیابی به توسعه پایدار اشاره و تاکید کرد: ارتباط و تعامل دائمی میان مدیران کلان‌ شهر اصفهان، استاندار، مدیران کل استان و نمایندگان استان یکی از راهکارها است که لازم به نظر می‌رسد.

وی به اقتصاد سنجی پروژه‌ها و طرح‌های شهری و استانی اشاره و تاکید کرد: توزیع عادلانه پروژه‌ها و طرح‌ها در مناطق مختلف شهر و اعتبار بخشیدن به نظرات کارشناسانه و نخبگان و متخصصان و نهادینه کردن طرح‌های علمی، تخصصی و مصوب از دیگر این راهکارها است.

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر این نکته باید همواره توجه داشت که کسب درآمدها نباید به قیمت از دست دادن سرمایه‌های انسانی، منابع طبیعی، تاریخی و زیست محیطی باشد مانند مشکلی که در ازای ساخت برج جهان‌نما به وجود آمد.

وی اظهار کرد: حفظ و ارتقای وجه حاکمیتی به جای توسعه تصدی‌گری و ایجاد تفکر کلان‌نگر از روزمرگی و پرداختن به طرح‌های حساب شده و اثرگذار بین نسلی از دیگر این راهکارها است.

انتهای پیام/63007/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول