اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک پایگاه امنیتی

ده‌ها تانکر نفت در افغانستان به آتش کشیده شد

در حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک پایگاه امنیتی در ولایت «فراه» افغانستان، علاوه بر آتش گرفتن ده‌ها تانکر نفت شش تن کشته شدند.

ده‌ها تانکر نفت در افغانستان به آتش کشیده شد

به گزارش فارس، پایگاه خبری «روهی» افغانستان به نقل از سخنگوی والی فراه گزارش داد: در حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک پایگاه نیروهای امنیتی در منطقه «بالابلوک» این ولایت، 40 تانکر نفت به آتش کشیده شد.

«عبدالرحمان ژوندی» تصریح کرد: در این حادثه که شب گذشته رخ داد، شش تن از رانندگان این تانکرها نیز کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

گفته می‌شود که این تانکرهای نفت در یکی از پایگاه‌های پلیس «محافظت عامه» افغانستان پارک شده بود.

با وجود آن که تاکنون در خصوص ملکیت این تانکرهای نفت به نظامیان ناتو گزارشی منتشر نشده اما مسئولیت انتقال آن به عهده نیروهای محافظت عامه بوده است.

در همین حال پایگاه خبری طالبان گزارش داد که در حمله خمپاره‌ای شبه‌نظامیان این گروه به یک پایگاه نیروهای افغان در ولایت فراه، دست‌کم 40 تانکر نفت به آتش کشیده شد.

در درگیری بین نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان طالبان که هفته گذشته در ولایت فراه رخ داد، بیش از 70 شبه‌نظامی کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

پس از بزرگراه قندهار- کابل که به جاده مرگ مشهور است، بزرگراه قندهار- هرات نیز یکی از جاده‌های پرخطر برای نیروهای افغان و کاروان‌های تدارکاتی ناتو به شمار می‌رود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول