اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارین پالیسی:

اوباما می‌داند اکثر آمریکایی‌ها مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند

اوباما می‌داند اکثریت مردم آمریکا با دخالت نظامی در سوریه مخالفند و پذیرش چنین اقدامی برای او کار دشواری است.

اوباما می‌داند اکثر آمریکایی‌ها مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فارین پالیسی، در حال حاضر، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هم می‌داند که چه حمله‌ای می‌خواهد به سوریه ترتیب دهد و هم می‌داند که این حمله در چه زمانی انجام خواهد شد. در واقع، اوباما می‌خواهد کاری را شروع کند که همواره از آن فرار می‌کرد: قرار دادن آمریکا در میانه جنگ داخلی بی‌رحم و پیچیده سوریه!

این گزارش که به قلم «دیوید آرون میلر» منتشر شده است، به بررسی سه سوال مهم در خصوص این حمله پرداخته است. اولین سوال این است که اهداف آمریکا از حمله سوریه چه خواهد بود و پاسخ این است که ایالات متحده در حمله آتی به سوریه اهداف محدودی را دنبال می‌کند.

اگر هدف آمریکا از جنگ سوریه پایان جنگ داخلی و استقرار دموکراسی در این کشور است که با هزینه‌کرد میلیاردها دلار در عراق و افغانستان و پیاده‌کردن صدها هزار نیرو در این دو کشور موفق به انجام آن نشد. در مصر هم با وجود 40 سال رابطه نظامی، آمریکا توان کسب نفوذی بر ارتش مصر نداشته تا بتواند شرایط فعلی را کنترل کند.

این گزارش هدف اصلی آمریکا را از حمله به سوریه، تضعیف محور مقاومت و شکستن هلال شیعی دانسته و تصریح کرده است که آمریکا می‌خواهد با اعمال فشار بر اسد، وی را مجبور به انتقال قدرت کند و به نظر می‌رسد که مذاکرات ژنو 2 از هم‌اکنون پایان یافته است.

در پایان این حملات، اوباما تنها می‌تواند نشان دهد که اعتبار خطوط قرمزش بر سر جای خود هستند اما معلوم نیست که حملات او تا چه حد شرایط واقعی را تغییر می‌دهند؟

سوال دومی که در این گزارش مفصل مطرح شده و مخاطبان محترم تنها خلاصه‌ای از آن را ملاحظه می‌کنند، چنین است که آیا چنین حمله‌ای به نفع ایالات متحده هست یا نه؟ پاسخ داده شده به این سوال است که حملات مزبور تنها تا حدی می‌توانند منافع ایالات متحده را تامین کنند.

سوال سوم هم این است که سوریه تا چه حد برای باراک اوباما، مهم است؟ پاسخ این سوال این است که مساله سوریه تاکنون اهمیت چندانی برای اوباما نداشته است.

در پایان این گزارش تصریح کرده است که اوباما می‌داند که اکثریت مردم آمریکا با دخالت نظامی در سوریه مخالف‌اند و پذیرش چنین اقدامی برای اوباما کار دشواری است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول