اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیل مطبوعات سوری از نقشه غرب برای مداخله نظامی در سوریه

کوبیدن غرب بر طبل جنگ پیامد وحشتناکی به همراه دارد/حمله به سوریه از سال‌ها پیش طراحی شده بود

روزنامه سوری الثوره نوشت: زوزه تروریست‌ها و دروغ‌های وزیر خارجه آمریکا درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی منطقه و جهان را به پرتگاه سقوط سوق می‌دهد.

کوبیدن غرب بر طبل جنگ پیامد وحشتناکی به همراه دارد/حمله به سوریه از سال‌ها پیش طراحی شده بود

به گزارش فارس، روزنامه «تشرین» در سرمقاله امروز خود به قلم رغداء ماردینی، با عنوان «آمریکا چه کار باید کند» نوشت: به بازی گرفتن قوانین بین‌المللی و هر گونه مشارکت در حمایت رسانه‌ای و سیاسی و حتی نظامی در زمینه کاربرد سلاح شیمایی در سوریه موضع جنایتکارانه کشورهایی است که به قانون احترام نمی‌گذارند.

تشرین ادامه داد: طنز سلاح شیمیایی در سوریه و اتهامات علیه دولت این کشور نقشه‌های راهی است که آمریکا و اسرائیل آماده کرده‌اند تا به تعبیر خود مرزها را تغییر دهند و زیربناها و میراث فرهنگی سوریه و همه منطقه را نابود کنند و در این راه مزدورانی را به خدمت گرفته‌اند که از تمدن و فرهنگ و حقوق بشر و زندگی انسان‌ها چیزی نمی‌دانند.

تشرین تاکید کرد همانگونه که روزنامه الموند اسپانیا نوشت این نسخه جدیدی برای منطقه غنی از ثروت در حال اجرا است و آمریکا به سفارش لابی صهیونیستی که در همان جهان فعال است می‌خواهد به قیمت جان انسان‌ها امنیت و منافع اسرائیل را تامین کند.

تشرین تاکید کرد: در حالی که با دلایل و اسناد قطعی دست نداشتن سوریه در بکارگیری سلاح شیمیایی ثابت شده است و گروهک‌های تروریستی همچنان در حال ریختن خون مردم بی‌گناه سوریه هستند این کشورهای استعماری که آبرویشان در کشتارگاه ملت‌ها ریخته شده است با به راه انداختن بازی سلاح شیمیایی در سوریه به کجا پیش می‌روند؟

این روزنامه سوری آورده است: باید دید در پی تحقیق سازمان ملل درباره بکارگیری سلاح شیمایی در سوریه موضع جامعه بین‌المللی و آمریکایی که از دموکراسی دروغین در سوریه و تروریسم جهانی در این کشور حمایت می‌کند چه خواهد بود؟

تشرین در پایان تاکید کرد: صلابت و پایداری مقاومت به آنها ثابت کرده است که راهبرد نقشه راه آمریکا و غربی‌ها برای سوریه تنها بر شن‌های صحرای سعودی نوشته شده و نابود شدنی است.

روزنامه البعث سوریه نیز نوشت: جنایتکاران جنگی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه عربستان و شبکه القاعده و اسرائیل که ائتلافی را علیه سوریه تشکیل داده‌اند این بار دروغ را ساخته و پرداخته کرده‌اند مبنی بر اینکه سوریه سلاح شیمیایی بکار گرفته است.

روزنامه البعث در این باره به اظهارات استفان لندمن یک تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار آمریکایی اشاره کرد و نوشت: طرح مداخله نظامی آمریکا علیه سوریه از سال‌ها پیش برنامه ریزی شده و هدف از آن جایگزینی دولتی مستقل و با حاکمیت مستقل به کشوری سرسپرده غرب است و این سیاست دراز مدت آمریکا بوده است.

روزنامه «الثوره» در سرمقاله امروز خود به قلم علی قاسم سردبیر آن نوشت: دروغ کری در صدر دروغ‌های آمریکا قرار گرفته است. وقتی از اقدام سوریه در مخفی کردن مدارک بکارگیری سلاح شیمیایی سخن می‌گوید و زوزه مزدوران و تروریست‌ها در داخل دست به دست هم داده تا منطقه و جهان را با هر ماجرایی جویی به لبه پرتگاه سوق داده شود.

این روزنامه  ادامه داد: اسرائیل اروپایی‌ها را برای جنگ تحریک می‌کند و اروپایی‌ها در سر اسرائیلی‌ها می‌خوانند و عرب‌ها هم اروپایی‌ها و هم اسرائیلی را تحریک می‌کنند.

سخن از حمله نظامی خارج از تصمیم گیری شورای امنیت فاش کننده مواضع پس پرده کشورهای غربی است بخصوص که هنوز تحقیقات سازمان ملل صورت نگرفته دروغ‌های بیشتری درباره اقدام دولت سوریه در مخفی کردن اسناد بکارگیری سلاح شیمیایی ساخته و پرداخته می‌شود.

روزنامه الثوره نوشت: کوبیدن غربی‌ها بر طبل جنگ و عملی کردن نقشه‌ای که ماه‌ها است آن را طراحی کرده‌اند پیامدهای وحشتناکی به همراه خواهد داشت غرب باید شرایط منطقه را مد نظر بگیرد و از تجربیات گذشته استفاده کند زیرا جنگ شوخی بردار نیست و هر کشور دور و نزدیکی از عواقب آن متاثر خواهد شد اما سوریه مقاوم باقی خواهد ماند و اجازه نمی‌دهد دروغ‌های کری و اوباما طی 29 ماه گذشته ادامه داشته باشد همانگونه که اجازه نمی‌دهد زوزه جنگجویان تروریستی در سوریه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول