اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما با تیم بازرسی برنامه جاسوسی آمریکا دیدار کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با هیأت پنج نفره‌ای که مسؤولیت رسیدگی به موضوع برنامه‌ جاسوسی آمریکا از شهروندان این کشور هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اوباما با تیم بازرسی برنامه جاسوسی آمریکا دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» روز سه‌شنبه با هیأت پنج نفره‌ای که برای بررسی موضوعات حریم‌ خصوصی شهروندان آمریکایی در ارتباط با برنامه‌های جاسوسی واشنگتن دیدار کرد.

حدود دو ماه است که در آمریکا و حتی برخی کشورهای همپیمان آمریکا در زمینه برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی واشنگتن (NSA) از میلیون‌ها تماس شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر جنجال به پا شده است.

«ادوارد اسنودن» پیمانکار 30 ساله سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و مأمور سابق «سیا» حدود دو ماه پیش در «هنگ‌کنگ» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی آمریکا تحت عنوان «پریسم» پرده برداشت که این برنامه به «اف بی آی» و «ان اس ای» اجازه می‌داد تا از میلیون‌ها تماس تلفنی و ارتباطات اینترنتی افراد جاسوسی کنند.

به دنبال این افشاگری، اوباما مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است و نگرانی‌‌های زیادی درباره حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی در آمریکا مطرح شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش متعهد شد تا در خصوص برنامه جاسوسی آمریکا شفاف‌سازی کند که البته چند روز پیش در سخنرانی خود اعلام کرد که وجود چنین برنامه‌های جاسوسی ضروری است و محدود به آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور نمی‌شود.

هیأت بررسی قضیه جاسوسی از شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر بخشی از تلاش برای گسترش نظارت بر اینگونه برنامه‌ها است.

اعضای این هیأت شامل «ریچارد کلارک» مشاور سابق مبارزه با تروریسم در دوران ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون» و «جرج بوش»، «مایکل مورل» معاون رئیس سابق «سیا»، «پیتر سوآیر»، که در خصوص موضوعات فناوری در دولت‌های اوباما و کلینتون فعالیت کرده است، «جفری استون» استاد حقوق قضایی در دانشگاه شیکاگو که اوباما قبل از ورود به سیاست در آنجا کار می‌کرد، «کاس سانستین»، امپراطور مقررات اوباما که با «سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل ازدواج کرد، می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد که این گروه در نظر دارند ظرف 60 روز یافته‌های موقت خود را در اختیار مدیر اطلاعات ملی آمریکا قرار دهند و تا پایان سال نیز گزارش نهایی و پیشنهاداتشان را به اوباما میدهند.

اوایل ماه جاری میلادی، اوباما علام کرد که با کنگره برای اصلاح قوانینی که بر جمع‌آوری تماس‌های تلفنی حاکم است، همکاری می‌کند و بررسی دقیقی بر دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی انجام می‌دهد و تأکید کرد که اطلاعات بیشتری برای عموم درباره برنامه‌های جاسوسی قرار می‌دهد تا اعتماد مردم را جلب و احیا کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول