اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 330 میلیون تومان صورت گرفت

افتتاح 2 پروژه آبخیزداری در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح دو پروژه آبخیزداری در استان سمنان با اعتبار 330 میلیون تومان خبر داد.

افتتاح 2 پروژه آبخیزداری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد اظهار کرد: این پروژه‏ها با هدف کنترل سیل، کنترل فرسایش و تغذیه منابع آب‏های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی در منطقه صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در هفته دولت امسال، دو پروژه آبخیزداری با اعتباری معادل 330 میلیون تومان در استان سمنان به بهره‏برداری رسید.

وی با اشاره به خشکسالی‏های اخیر گفت: استان سمنان دارای متوسط بارندگی 130 میلی‏متر بوده که این میزان 50 درصد میانگین بارندگی کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به همین دلیل، با پهنه‏ای وسیع روبه‏رو هستیم که دارای پوشش کم گیاهی، بارندگی کم، پراکنش نامناسب و تبخیر بالاست.

میرعماد ادامه داد: در این سرزمین، مدیریت و نگهداری آب‏های سطحی در حوزه‏های آبخیز می‏تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها با حفظ سطح کشت موجود و افزایش بهره‏وری تولید ملی را در حوزه کشاورزی بالا برده و به اقتصاد کشور کمک شایان کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کلیه مسئولان کشوری و استانی خواست با توجه به اهمیت آب در کشور ضمن رعایت تمام مسائل زیست محیطی به اعتبارات بخش آبخیزداری توجه ویژه کنند تا با انجام فعالیت‏های مختلف نظیر پروژه‏های احیایی و مکانیکی در بخش آبخیزداری شاهد استانی آباد و روستاهایی دارای سکونت و بانشاط باشیم.

انتهای پیام/2249/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول