اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سایت آمریکایی شواهد دست داشتن تروریست‌های سوری در حمله شیمیایی را منتشر کرد+فیلم

یک پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی، شواهدی را از دست داشتن تروریست‌های سوری در حمله شیمیایی به شهروندان این کشور منتشر کرده است.

سایت آمریکایی شواهد دست داشتن تروریست‌های سوری در حمله شیمیایی را منتشر کرد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه تحلیلی «دابلیو ان دی»، در حالی که ایالات متحده در حال طرح‌ریزی پاسخی به حمله ادعایی شیمیایی دولت سوریه است، برخی منابع قابل اعتماد در خاورمیانه می‌گویند که شواهدی مبنی بر دست داشتن نیروهای شورشی در این حمله در اختیار دارند.

بنابراین گزارش، دابلیو ان دی با همکاری یکی از اعضای سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به‌نام «ولید شعبت»، شواهدی را به دست آورده که تردیدهایی را در خصوص ادعای دولت اوباما مبنی بر حمله شیمیایی دولت سوریه در هفته گذشته پدید می‌آورند.

 

یکی از این شواهد، ویدئویی است که در پایگاه یوتیوب منتشر شده و نشان می‌دهد که شورشیان موسوم به ارتش آزاد سوریه، در حال استفاده از گاز سارین در یک روستا هستند.

 

یک ویدئوی دیگر هم منتشر شده که نشان می‌دهد شورشیان سوری در حال سوار کردن یک سیلندر گاز اعصاب برای بر روی راکتی هستند که به سوی شهروندان سوری شلیک می‌شود. این سیلندر در فیلم با رنگ آبی مشخص است.

ویدئوی دیگری هم نشان می‌دهد که نیروهای دولتی موفق شده‌اند سلاح‌های شیمیایی تروریست‌های سوری را کشف کنند. در همین حال تلویزیون سوریه تصاویری را از مواد شیمیایی ساخته شده در کارخانه‌ای در عربستان سعودی پخش کرده است.

 

 

از سوی دیگر، راشاتودی نیز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد مواد شیمیایی تولیدی عربستان سعودی و ماسک‌های ضد گاز شورشیان توسط ارتش کشف و ضبط می‌شوند. این گزارش به اثبات ادعای روس‌ها مبنی بر دست داشتن شورشیان در حملات شیمیایی کمک می‌کند.

 

در تاریخ 23 اوت، پایگاه اطلاع‌رسانی «لیولیک» صوت مکالمه تلفنی‌ای را منتشر کرد که از تلویزیون سوریه نیز پخش شد و مکالمات یک تروریست عضو گروه «شهداء البیاده» در حمص و رئیسش در عربستان سعودی را فاش می‌کرد. این تماس تلفنی نشان می‌داد که تروریست‌ها و نه دولت اسد در حمله شیمیایی مزبور دست داشته‌اند.

این تروریست در مکالمه تلفنی مزبور بیان می‌کند که گروه او که متشکل از 200 تروریست است و ابراز می‌دارد که گروهش به واسطه تونلی از البیاده به سوی «دار الکبیره» فرار کرده‌اند و باید سلاح تهیه کنند تا بتوانند به حمص یورش برند.

رئیس سعودی از این تروریست خواسته است تا اطلاعات بیشتری در خصوص گروهش ارائه کند و بگوید که این گروه می‌خواهد پول را چگونه دریافت کند؟ عربستان سعودی پذیرفته است که از تروریست‌ها در درعا و حومه دمشق حمایت می‌کند. این تروریست سوری به رئیس سعودی خود می‌گوید که یکی از دست‌آورهای گروهش، استفاده از سلاح شیمیایی در «دیر البلبا» بوده است.

گفتنی است، رسانه‌های غربی تیلیغات گسترده‌ای را در خصوص احتمال حمله به سوریه توسط نیروهای غربی آغاز کرده‌اند. بهانه این حمله احتمالی، استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول