اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان:

ساختمان‏های شناسنامه‏دار در استان سمنان در راه است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان گفت: ساختمان‏های شناسنامه‏دار در استان سمنان در راه است و مردم می‏توانند از اطلاعات دقیق واحدهای مسکونی آگاه شوند.

ساختمان‏های شناسنامه‏دار در استان سمنان در راه است

کیانوش نیک‏هوش امروز در گفت‏وگو خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که امروز در دست کارشناسان قرار دارد، 17 سال از تصویبش می‏گذرد و این قانون، تکالیفی را برای سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن و شهرسازی وقت قائل شده است. 

وی افزود: این قانون همچنین تعهداتی را برای مراجع صدور پروانه ساختمان که یکی از آنها شهرداری‏ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهاست، مشخص کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه این سازمان وظیفه نظارت بر همه ساخت و سازهای غیردولتی را در کشور بر عهده دارد، گفت: نظام ساخت و ساز خصوصی و غیرانتفاعی که در کشور شکل گرفته است، مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‏شود.

نیک‏هوش افزود: نظام ساخت و ساز دولتی و فنی و اجرایی نیز با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی سابق که قرار است احیا شود، فعالیت‏های خود را ادامه می‏دهد.

وی گفت: بر اساس بند هفت ماده دو قانون نظام مهندسی، وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ساخت و سازهایی که صورت می‏گیرد، اجرا و تأکید شد تا حقوق مردم به عنوان بهره‏برداران نهایی از ساختمان‏ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حقوق بهره‏برداران اصلی ساختمان‏ها مغفول مانده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: حقوق آحاد مردم در قالب افرادی که بهره‏برداری اصلی از ساختمان‏ها هستند، تاکنون در چرخه ساخت و ساز مغفول مانده است و باید بیشتر به این حقوق پرداخته شود.

نیک‏هوش افزود: سالانه دو میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود وجود دارد که باید تأمین شود و امروز با قاطعیت می‏توان گفت که بدون اتکا به بخش خصوصی، دولت پاسخ‏گوی این نیازها نخواهد بود.

وی افزود: حقوق مردم و بهره‏برداران که خریداران نهایی واحدهای مسکونی هستند، در چرخه ساخت و ساز عمدتاً مغفول می‏ماند و برای جلوگیری از این نقیصه، نخستین شناسنامه فنی ملکی ساختمان در استان سمنان صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه ارائه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بر اساس قانون الزامی شده است و این شناسنامه هم‏اکنون از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال صدور است، گفت: در این شناسنامه، اطلاعات فنی و ملکی و جزئیاتی که بهره‏بردار نهایی باید از ملک خریداری شده در اختیار داشته باشد، درج شده است.

نیک‏هوش افزود: با اجرای این طرح، می‏توان این نوید را داد که ساختمان‏های شناسنامه‏دار در استان سمنان در راه است.

انتهای پیام/2249/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول