اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

امروز جبهه جنگ یک کیلومتری اسرائیل است / مشکل ما با آمریکا امتیاز ندادن است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز جبهه جنگ یک کیلومتری اسرائیل است، گفت: برخی سیاستمداران ما امروز در فکر تعامل و کنار کشیدن از مواضع هستند که این مایه تأسف است، ما با تعامل مشکل نداریم، با امتیاز دادن مشکل داریم.

امروز جبهه جنگ یک کیلومتری اسرائیل است / مشکل ما با آمریکا امتیاز ندادن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جمع فعالان فرهنگی مشهد در حسینیه قرآن و عترت اظهار داشت: در مسئله سیاست باید عاقلانه برخورد کنیم و در هر حرکت و فعالیت باید منافع مادی، اقتصادی و یا توسعه قدرت اجتماعی را مد نظر خود قرار دهیم و یا اینکه راه رشد و بندگی خداوند را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: حرکت در جهت انجام تکالیف دینی باید راهبرد اصلی فعالیت هر مسلمان باشد چرا که امروز در عین قدرت روزگار بدی داریم چرا که در زمان جنگ و دولت سازندگی با آن مشکلات، وضع کشور بهتر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در زمان جنگ، جبهه شلمچه بود ولی امروز جبهه جنگ یک کیلومتری اسرائیل است.                                            

وی یادآور شد: برخی سیاستمداران ما امروز در فکر تعامل و کنار کشیدن از مواضع هستند که این مایه تأسف است، ما با تعامل مشکل نداریم با امتیاز دادن مشکل داریم و معتقدیم در اوج قدرت نباید امتیاز داد چرا که این مسئله در سیاست خارجه مشکلی بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال این است که ایران همه چیز را کنار بگذارد و کشور ما اسلامی نباشد، رهبر و ولایت نداشته باشیم تا در مراحل بعدی مذاکره به فکر ایده‌ها و سیاست‌های خود باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های خود در رابطه با قوه قضائیه و اتفاقات پیرامون گفت: آمدن سلطان قابوس عمانی به ایران خود دارای یک پیام بزرگ سیاسی به جهان و جهانیان است و رهبری با وی دیدار کردند تا مواضع ایران و اسلام در منطقه را به نماینده تام‌الاختیار آمریکا ارائه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: همچنین حضور معاون بان کی‌مون در ایران به ظاهر مذاکره در مورد سوریه است ولی خدا از باطن آن با خبر است و هر چه که هست برای ایران مفید است.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیروهای ارزشی کشور نباید از مواضع انقلابی خود کوتاه بیایند و جایگاه و سمت خود را ترک کنند بلکه باید قاطعانه از اصول خود دفاع کنیم.

وی ایستادن و پراکنده نشدن در مقابل تمام جریان‌های خلاف نظام، اصول و قوانین خواستار شد و افزود: دولت روحانی نه اصلاح طلب است نه اصولگرا بلکه به گفته خود روحانی حل مشکلات مردم شعار اصلی‌اش بوده است.

وی افزود: در بحث مدیریت شهری مشهد ما بحث فرد نداریم بلکه بحث خط داریم و این خط باید برای سالیان سال درست شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ترکیب شورای جدید شهر مشهد در کشور بی‌نظیر است و باید نگاه این ترکیب بی‌نظیر به تغییر رویه از سیاست‌های فعلی شهرداری به سوی سیاست‌های ارزشی باشد.

وی یادآور شد: نباید مدیریت به گونه‌ای باشد که هتل‌های پنج ستاره در خیابان امام رضا مشهد زیاد شود ولی زائرسراهای ارزان قیمت کم و کمتر شود.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ده‌ها مسئله مهم داریم ولی دولت یازدهم در اولین اقدام به مسئله خانه سینما می‌پردازد، خانه سینما بیشترین مشکلات و معضلات را برای جامعه به وجود آورده و فیلم‌های را که نباید اکران می‌شده اکران کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان گفت: احمدی‌نژاد در دوران ریاست خود سه استاندار برای خراسان رضوی انتخاب کرد و برای انتخاب آنان یک مشورت خشک و خالی از بنده و دیگر دوستان نگرفت جه برسد که پیشنهاداتمان را قبول کند.

انتهای پیام/2202/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول