اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: تردیدی نیست که دولت سوریه حملات شیمیایی «دمشق» را انجام داده است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش مقامات غرب برای فضاسازی علیه دولت سوریه بدون آنکه شواهدی ارائه کند مدعی شد که هیچ تردیدی وجود ندارد که دولت سوریه پشت حملات ظاهراً شیمیایی «دمشق» است و باید هزینه آن را بپردازد.

بایدن: تردیدی نیست که دولت سوریه حملات شیمیایی «دمشق» را انجام داده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «سی ان ان»، «جوزف بایدن» روز سه‌شنبه در ادامه اظهارات مقامات آمریکایی مدعی شد که تردیدی وجود ندارد که چه کسی مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حمله هفته گذشته به سوریه است و آن دولت این کشور است که از این سلاح‌ها استفاده کرد.

وی در یک سخنرانی برای لژیون آمریکایی تصریح کرد: آنهایی که علیه مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند باید پاسخگو باشند.

اظهارات بایدن در ادامه لفاظی‌هایی مطرح شده است که مقامات آمریکایی و بسیاری از همپیمانان نزدیک این کشور اظهار کردند.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که دولت کشورش آماده است تا آنهایی که تصمیم گرفتند تا از این گاز شیمیایی علیه مردم بی‌گناه استفاده کنند را تنبیه کنند و تمامی شواهد ما را به این سو هدایت می‌کند که به این امر ایمان بیاوریم که نیروهای بشار اسد مسئول این حمله بودند.

علیرغم عدم اثبات این ادعاها، آمریکا و همپیمانان این کشور در حال آماده کردن فضا برای حمله نظامی به سوریه هستند به طوریکه مقامات غربی اخیراً تلاش می‌کنند تا دولت اسد را گناهکار جلوه دهند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس که روز سه‌شنبه با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد از قانونگذاران انگلیسی خواست تا از تعطیلات تابستانی خود بازگردند و مسئله واکنش به سوریه را بررسی کنند و ارتش انگلیس نیز برای برنامه‌های احتمالی آماده می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول