اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش سایبری سوریه وب‌سایت‌های «نیویورک‌تایمز» و «توئیتر» را هک کرد

وب‌سایت‌های دو روزنامه آمریکایی و شبکه اجتماعی «توئیتر» توسط گروهی از هکرها که منتسب به ارتش سایبری سوریه هستند، هک شدند.

ارتش سایبری سوریه وب‌سایت‌های «نیویورک‌تایمز» و «توئیتر» را هک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های رسانه‌ای «نیویورک‌تایمز»، «توئیتر» و وب‌سایت روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» روز سه‌شنبه به دنبال حمله هکرها، کنترل برخی از وب‌سایت‌های خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرهایی که به وب‌سایت‌های مذکور حمله کردند از حامیان دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بودند که موفق شده بودند در شرکت اینترنتی استرالیا که بسیاری از وب‌سایت‌های مهم را مدیریت می‌کند، رخنه کنند.

ارتش سایبری سوریه، یک گروه هکری پیشتر نیز به برخی از سازمان‌های رسانه‌ای که با دولت بشار اسد دشمنی داشتند حمله کرده بودند و در چندین پیام توئیتری مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته بودند.

کارشناسان امنیتی می‌گویند که پیشینه الکترونیکی نشان داد که وب‌سایت نیویورک‌تایمز بعد از هک شدن، کاربران و مخاطبان این وب‌سایت را بعد از آنکه آدرس این وب‌سایت را وارد می‌کردند به سمت سروری هدایت می‌کرد که توسط گروه ارتش سایبری هدایت می‌شد و سپس صفحه این وب‌سایت به طور کامل خاموش می‌شد.

بر اساس این گزارش، وب‌سایت روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز برای دومین‌بار در ماه جاری میلادی از دسترس خارج شد. ظاهراً این مشکل از ساعت 15:00 بعد از ظهر روز سه‌شنبه 27 اوت به وقت نیویورک آغاز شده است.

«الین مورفی» سخنگوی نیویورک‌تایمز در یک پیام توئیتری در این باره نوشت: موضوع هک شدن به احتمال زیاد طبق ارزیابی‌های اولیه در نتیجه یک حمله خارجی مخرب و از روی دشمنی است.

«مارک فرانز»، مدیر اطلاعات شرکت نیویورک‌تایمز، به کارمندان این روزنامه هشدار داده است که این حمله را «ارتش سایبری سوریه» که از حامیان بشار اسد است یا گروه دیگری که خیلی تلاش کرده شبیه آنها به نظر برسد ترتیب داده‌اند.

بی بی سی نیز گزارش کرد که این گروه روز سه‌شنبه همچنین مسئولیت هک‌ کردن اطلاعات تماس مدیریت وب‌سایت توئیتر را هم به عهده گرفت.

اخیرا وب‌سایت‌های روزنامه واشنگتن‌پست، تلویزیون سی‌ان‌ان و مجله تایم هم هدف حمله‌های منتسب به حامیان ارتش سایبری سوریه قرار گرفته‌اند.

پس از این حمله، وال‌استریت ‌ژورنال، روزنامه رقیب نیویورک‌تایمز، محدودیت دسترسی به وب‌سایتش را برداشته و همه کاربران می‌توانستند بدون پرداخت پول، آن را بخوانند.

از چهارشنبه هفته گذشته بعد از ادعاهای اثبات نشده مخالفان سوری مبنی بر استفاده نیروهای «بشار اسد» از سلاح‌های شیمیایی در حمله دمشق، آمریکا و همپیمانان این کشور به دنبال ایجاد فضا علیه دولت بشار اسد به منظور زمینه‌سازی برای حمله علیه این کشور هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول