اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد خواستار شد

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های نظارتی برای برگزاری جشن‌های رضوی

امام جمعه خلیل‌آباد گفت: جشن‌های دهه کرامت به‌صورت مردمی شور بیشتری دارد و باید دستگاه‌های اداری نقش حمایتی و نظارتی داشته باشند.

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های نظارتی برای برگزاری جشن‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حجت‌الاسلام اباصلت غفاری شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با هدف برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت با حضور فرماندار برگزار شده بود، گفت: دهه کرامت، دهه مهربانی و الفت است و باید هرچه با شکوه‌تر و مردمی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دهه کرامت دهه خوبی‌هایی است که بهترین وفاداری خواهر و برادر را می‌توانیم در آن شاهد باشیم.

امام جمعه خلیل‌آباد با برشمردن فضیلت‌های حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) عنوان کرد: طی سال‌های اخیر مردم در برگزاری این جشن‌ها به نحو شایسته عمل کردند و نوع برگزاری مراسم باید طوری باشد که سیره و منش این عزیزان  تبیین شود و مخاطب لذت ببرد.

وی برگزاری مراسم، چراغانی شهر توسط هیئت امنای مساجد و تکایا و کمک شهرداری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ رضوی باید در این ایام در شهر و روستا جاری باشد و در نگاه مردم دیده شود.

علی‌اصغر مرادزاده فرماندار خلیل‌آباد هم در این جلسه برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: شکوه و عظمت امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه (س) برای ما دارای چنان عظمتی است که خود به خود انسان را مجذوب  می‌کند.

وی با بیان این‌که تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند، افزود: حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کانون عطر دعا، قرآن، نیایش و بینش است.

مرادزاده هماهنگی لازم برای برگزاری برنامه‌های مراسم دهه کرامت را یادآور شد و بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت تاکید کرد.

علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد هم به اهم برنامه‌های این دهه اشاره کرد و برگزاری جشن در کانون‌های مساجد و بخش‌های تابعه را نیز اعلام کرد.

وی برگزاری مسابقه سیره رضوی، اعزام سالخوردگان به مشهد مقدس و قم، تزیین شهر توسط شهرداری و همکاری مردم، پخش صلوات خاصه حضرت در ادارات و مساجد، نامگذاری میدانی به‌نام امام رضا (ع)، برگزاری مراسم روز دختران، گردهمایی و جشن رضوی و برگزاری جلسات فرهنگی با موضوع پیشگیری از به‌وجود آمدن مشکلات خانوادگی را از جمله برنامه‌های دهه کرامت با محوریت مردم و کمک ادارات نام برد.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول