اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر خبر داد

تدفین 77 شهید گمنام در استان بوشهر

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: تاکنون 77 شهید گمنام دفاع مقدس در سطح استان تشییع و تدفین شده است.

تدفین 77 شهید گمنام در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان بوشهر گفت: از 77 شهید گمنام دفاع مقدس در استان بوشهر، تعداد هفت شهید گمنام در گلزار بهشت صادق(ع) بوشهر، دو شهید گمنام در پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی، دو شهید گمنام در دانشگاه خلیج فارس، یک شهید گمنام در پادگان ناجا بوشهر، پنج شهید گمنام در عالیشهر، دو شهید گمنام در جزیره فارسی، هفت شهید گمنام در برازجان، شش شهید گمنام در سعدآباد، پنج شهید گمنام در آبپخش، پنج شهید گمنام در شبانکاره، پنج شهید گمنام در دیر، پنج شهید گمنام در دیلم، پنج شهید گمنام در خورموج، دو شهید گمنام در آبدان، پنج شهید گمنام در جزیره خارگ، سه شهید گمنام در بنک، دو شهید گمنام در جم، دو شهید گمنام در گناوه، یک شهید گمنام در دالکی، دو شهید گمنام در کنگان، دو شهید گمنام در عسلویه و دو شهید گمنام در اهرم خاکسپاری شدند.

وی با بیان اینکه جزیره شیف سه هزار و 363 نفر جمعیت دارد که 650 نفر از آنان شیعه و مابقی اهل سنت هستند، گفت: روستای جزیره شیف از توابع شهرستان بوشهر در خلیج فارس است که در پنج کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد، که به زودی میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ابراز داشت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور، پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام در سایت نیروگاه اتمی بوشهر خاکسپاری خواهد شد.

موحد گفت: با درخواست قبلی و قلبی مسئولان و مردم ولایتمدار چغادک، تعداد 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس جهت تشییع و تدفین از سوی کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به شهر چغادک با 20 هزار نفر جمعیت که در پانزده کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد اختصاص داده شد.

وی در پایان افزود: شهادت بزرگترین جهاد و عمل برای رسیدن به خدا بوده و شهدای ما با نثار جانشان برای ملت و کشور خود، این حقیقت همیشه جاودان را زنده کردند.

فرماندار بوشهر نیز گفت: در اعتبارات تملک دارایی سال جدید برای ساخت جایگاه شهدای گمنام جزیره شیف با اختصاص اعتبار مناسب در روند عملیات اجرایی این جایگاه شتاب می‌شود. 

غلامحسین خسروی بدون ذکر مبلغ اضافه کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار مورد نیاز ساخت جایگاه شهدای گمنام شیف، اعتباری جدا برای ایجاد فضای سبز ومجموعه تفرجگاهی در این جایگاه اختصاص می‌یابد. 

شایان ذکر است، در حکمی از سوی سردار سرتیپ محمد باقرزاده؛ رئیس قرارگاه کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور، سرهنگ احمد موحد به‌عنوان نمایندگی کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول