اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

پرداخت 115 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در دماوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از پرداخت 115 میلیارد ریال تسهیلات توسط ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند به 90 بهره‏بردار این شهرستان خبر داد.

پرداخت 115 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در دماوند

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات منجر به فعال‏سازی، افزایش تولید، رشد بهره‏وری تولید و احداث واحدهای کشاورزی جدید اعم از باغ، گلخانه، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تولید گوشت قرمز، 24 واحد دامداری در شهرستان دماوند با ظرفیت هزار و 990 رأس دام فعال‏سازی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: میزان تولید ناشی از این فعالیت‏ها معادل 246.75 تن گوشت قرمز در سال است.

این مسئول همچنین از احداث سه واحد دامداری جدید با ظرفیت 482 رأس و تولید 107 تن گوشت قرمز در سال با استفاده از تسهیلات دولتی خبر داد.

خلیلی همچنین به استفاده 9 واحد مرغ‏داری از تسهیلات مذکور اشاره کرد و بیان داشت: ظرفیت بهره‏برداری این واحدهای مرغ‏داری، 288 هزار و 500 قطعه در سال است که با فعال‏سازی این واحدها، دو هزار و 684.5 تن گوشت مرغ در شهرستان تولید خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در ادامه به احداث استخرهای کشاورزی از محل این تسهیلات در دماوند اشاره و اضافه کرد: در بخش آب و خاک، 22 قطعه باغ به مساحت حدود 70 هکتار از تسهیلات احداث استخر کشاورزی استفاده کرده‏اند.

وی این امر را باعث افزایش سطح اراضی زیرپوشش آبیاری قطره‏ای خواند و اذعان داشت: افزایش بهره‏وری تولید به میزان 20 درصد نیز از آثار این طرح بوده که میزان افزایش تولیدی ناشی از آن، 413 تن سیب در سال است.

انتهای پیام/2568/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول