اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ظریف در برنامه نگاه یک:

استفاده از سلاح شیمیایی جرم بین‌المللی است و باید محکوم شود/دولت روی حقوق ملت معامله نمی‌کند

وزیر خارجه کشورمان استفاده از سلاح شیمیایی را جرم بین‌المللی خواند که باید محکوم شود و خواستار ایفای نقش سازمان ملل در حل سیاسی موضوع سوریه شد.

استفاده از سلاح شیمیایی جرم بین‌المللی است و باید محکوم شود/دولت روی حقوق ملت معامله نمی‌کند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سه‌شنبه شب در نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به اوضاع کنونی در سوریه خاطرنشان کرد: بسیار مایه تأسف است که مردم بی‌گناه در سوریه کشته می‌شوند و حتی امکان استفاده از سلاح شیمیایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی سلاح شیمیایی است، تصریح کرد: هیچکس به اندازه ایران این حق را ندارد که استفاده از این سلاح را محکوم کند.

به گفته وزیر امور خارجه ایران تهدید به زور در جهان کنونی موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به سفر معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به تهران خاطرنشان کرد:‌در دیدار فلتمن گفتم که هرگونه ماجراجویی و دخالت خارجی در منطقه کل منطقه را به آتش می‌کشد.

وی درباره اینکه آیا پادشاه عمان حامل پیامی برای ایران بوده خاطرنشان کرد: شأن پادشاه عمان بالاتر از آن است که پیام بیاورد. روش‌های رسمی بین تهران و واشنگتن وجود دارد و دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا پیام‌های رسمی دو کشور را مبادله می‌‌کند.

ظریف همچنین گفت: بسیار متأسفم که می‌شنوم برخی از همسایگان در مذاکرات‌شان گفته‌اند که باید برای سوریه راه حل نظامی پیدا کرد.

وزیر امور خارجه بر ایفای نقش سازمان ملل در حل سیاسی موضوع سوریه تأکید کرد.

وی همچنین عنوان کرد: تله بسیار بد و خطرناکی برای اوباما در منطقه ایجاد شده و اگر در این دام گرفتار شود حتماً خاطره‌ بسیار بدی از دوران ریاست جمهوری‌اش در ذهن‌ها باقی خواهد گذاشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی حوزه سیاست خارجی را حوزه شعار و بازی جناحی و دعوای داخلی ندانست و گفت: باید در این حوزه یک صدا حرکت کنیم.

ظریف همچنین عنوان کرد که از روحانی شنیده که قصد ندارد از معاونت بین‌‌الملل سابق در ریاست جمهوری استفاده کند.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد که تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های برجسته کشور در 8 سال گذشته خانه‌نشین شده‌اند.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که دولت یازدهم روی حقوق ملت معامله نمی‌کند.

مشروح این اظهارات بعداً منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول