اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کاروان پیاده قم تا مشهد

همایش مدافعان حرم حضرت زینب (س) در گرمسار برگزار شد

همایش مدافعان حرم حضرت زینب (س) با حضور کاروان پیاده قم تا مشهد در شهرستان گرمسار برگزار شد.

همایش مدافعان حرم حضرت زینب (س) در گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام احمد خیرالدین، استاد حوزه و دانشگاه گرمسار امشب در حاشیه برگزاری همایش مدافعان حرم حضرت زینب (س) با حضور کاروان پیاده قم تا مشهد به همت جبهه فدائیان شهرستان گرمسار در هیئت ابوالفضل‌‏العباس (ع) گرمسار، گفت: هر قدمی که انسان به طرف کار خیر و راه خیر برمی‌دارد، ثواب بزرگی دارد.

وی تصریح کرد: اعتقاد شیعه این است که حرم ائمه اطهار (ع) نیز همچون مکه مکرمه ارزشمند است.

استاد حوزه و دانشگاه گرمسار گفت: کسانی که پیاده به حرم ائمه رفتن اعتقادی ندارند، بی‏سوادهایی هستند که از تاریخ بی‌خبرند.

خیرالدین به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: در آخرت برای هر زیارتی که انسان می‌رود، 70 حسنه می‌نویسند که هر کدام یک میلیون حسنه به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، استقبال از این کاروان از میدان انقلاب تا مسجد جامع گرمسار انجام شد و همچنین تلاوت زیارت عاشورا و مداحی با صدای ‏اسلام میرزایی و ذکر بیانیه و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

امر به معروف کنترل کننده انضباط اجتماعی است

یک کارشناس مسائل دینی نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر کنترل کننده انضباط اجتماعی است؛ بنابراین این فریضه مهم و اکید اسلام باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

رحیمه عرب اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی بوده و بر هر مسلمان واجب است تا آمر به معروف و ناهی از منکر باشد؛ همان‏طور که امام حسین (ع) در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج باید بر اساس آسیب‌شناسی که انجام می‌دهند، پیگیری‌های لازم را در خصوص عملیاتی‌سازی امر به معروف انجام دهند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: تمایلات اشخاص و افراد اجتماع با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با هدف کنترل انضباط اجتماعی از انحراف و افتادن در مسیر خطا و اشتباه مصون خواهد بود.

عرب آمران به معروف را حافظان بین مرزها و حقوق افراد جامعه مطرح کرد و گفت: امر به معروف یک ضرورت عقلی است و در تمام آیات و روایات به همین قضاوت روشن عقل، راهنمایی شده است.

انتهای پیام/2249/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول