اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شاهرود خبر داد

فعالیت 100 پایگاه مقاومت بسیج مساجد و محلات در شاهرود

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود گفت: بیش از یکصد پایگاه مقاومت بسیج در مساجد و محلات شاهرود فعالیت دارند.

فعالیت 100 پایگاه مقاومت بسیج مساجد و محلات در شاهرود

علیرضا تیموری امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان در خصوص اهمیت مسجد در آستانه سال‏روز تشکیل سازمان بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: مسجد در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و پیامبر اکرم (ص) نخستین مسجد را بعد از هجرت به مدینه بنا نهادند و کلیه امور مربوط به مردم و اجتماعات و ابلاغ وحی را در مسجد انجام می‌دادند.

وی افزود: مسجد زمانی دارالخلافه اسلامی بود و شاخص شهرها در اسلام، وجود مسجد جامع در شهر محسوب می‏‌شد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود ادامه داد: امور مربوط به شهر و حتی بازارها در مسجد جامع پیگیری می‏‌شد و با توجه به نزدیکی مسجد به همه نقاط، بازارها و مدارس نیز در مساجد بودند.

تیموری تصریح کرد: همه این‏ها نشان می‌دهد که مسجد محوریت خاص در اسلام داشته و دارد و هنوز هم شأن و جایگاه خودش را حفظ کرده است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود بیان داشت: با توجه به این مطالب و رسالت بسیج که حفظ ارزش‌های دینی و ملی است، باید تعامل بین این نهاد و سنگر اصلی اسلام که مسجد بوده، محکم برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: با کارکردهای مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی، مساجد نیاز به کار بیشتر و همدلی و همراهی بین پایگاه‏‌های بسیج و هیئت امنای مساجد برای برگزاری بهتر برنامه‌های بسیج دارند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود با بیان اینکه هم‏‌اکنون بیش از 100 پایگاه بسیج مساجد در سطح شهرستان شاهرود فعال هستند، متذکر شد: پنج حوزه مقاومت بسیج مساجد و دو حوزه مقاومت بسیج جامعه زنان در مساجد فعالیت دارند که بیش از 50 هزار عضو از اقشار مختلف بسیج در آن مشغول فعالیت هستند.

تیموری با اشاره به فعالیت‌های مختلف پایگاه‌‏های بسیج مساجد و محلات، اظهار کرد: برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین، کلاس‌ها و اردوهای رزمی و گردان‏‌های عاشورا و بیت‏‌المقدس پایگاه محور، برنامه‌‏های ورزشی، عقیدتی و سیاسی و جذب و آموزش از فعالیت‌های مهم پایگاه‌های بسیج است.

وی تأکید کرد: هدف از تشکیل سازمان بسیج مساجد و محلات، هماهنگی و سازماندهی مساجد و بسیج با هیئت امنا و امام جماعت مسجد است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود تصریح کرد: برای هماهنگی و سازماندهی در سال جاری، دو همایش ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنای مساجد با شورای پایگاه‌های بسیج برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

تیموری در پایان یادآور شد: تلاش ما در بسیج مساجد و محلات، هماهنگی هر چه مطلوب‏‌تر بسیج و مساجد است که سنگر دفاعی اسلام برابر دشمنان محسوب می‏‌شوند.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول