اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت و مدیریت دامپزشکی استان سمنان:

بیماری تب سه روزه در گرمسار کنترل شد/ واکسن بیماری در کشور موجود نیست

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی دامپزشکی استان سمنان از کنترل بیماری تب سه روزه در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: هم‏‌اکنون واکسن این بیماری در کشور موجود نیست.

بیماری تب سه روزه در گرمسار کنترل شد/ واکسن بیماری در کشور موجود نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، یک دوره کلاس بازآموزی تب سه روزه با حضور کلینیسین‏‌های فعال استان سمنان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

حسن هاشم‌‏زاده، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی دامپزشکی استان سمنان در این برنامه ضمن تشریح بیماری تب سه روزه و روند اپیدمیولوژیک این بیماری در استان سمنان در سنوات گذشته و عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی استان سمنان در جهت کنترل و پیشگیری این بیماری، به ارائه مطالب مفصلی در این بخش پرداخت.

وی با بیان اینکه این بیماری غیرواگیر همه‌گیر در جمعیت گاوی بوده، علائم آن را شامل تب 40 تا 41.5 درجه، لنگش، فلجی اندام‏‌های حرکتی و کاهش تولید شیر و گوشت بیان کرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی دامپزشکی استان سمنان از نکات قابل اهمیت دیگر را در این باب، جمعیت پشه‏‌ها و مگس‌‏های ناقل، شدت وزش بادها، میزان بارندگی، جابه‏‌جایی دام‏ها و نقل و انتقال سیلوهای علوفه‏‌ای دانست که از عوامل مؤثر در چهره ماکرواپیدمیولوژیک این بیماری بوده و در شدت بیماری و بازپدیدی مجدد بیماری در کانون‏ها نقش دارد.

هاشم‏‌زاده در ادامه بیان کرد: واکسیناسیون تنها راه مؤثر برای پیشگیری از بیماری تب سه روزه بوده و در پاییز سال 91 توانسته‏‌ایم با تهیه به‏م‌وقع واکسن، اطلاع‏‌رسانی، آموزش دامداران و اجرای پروتکل درمانی سازمان بیماری را به نحو شایسته در شهرستان گرمسار کنترل کنیم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی دامپزشکی استان سمنان افزود: متأسفانه از آنجایی که این واکسن وارداتی است، فعلاً واکسن در کشور موجود نیست ولی پیگیری‏های مستمری در این زمینه ادامه دارد.

هاشم‏‌زاده ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک واکسن وارد کشور شده و بین دامداران توزیع شود.

سپس موضوعات مطروحه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و فراگیران به تبادل‌نظر با سایر کلینیسین‏‌ها در زمینه نحوه درمان، زمان درمان، تشخیص افتراقی بر مبنای علائم بالینی و نشانه‏‌های پاراکلینیکال تست و علائم کالبدگشایی پرداختند.

انتهای پیام/2249/ک/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول