اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از 4 طرح کشاورزی و عمرانی در بخش مهربان

همزمان با هفته دولت چهار طرح کشاورزی، عمرانی و عمران شهری در شهرهای دوزدوزان و شربیان از توابع بخش مهربان با حضور جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 4 طرح کشاورزی و عمرانی در بخش مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، بعد از ظهر امروز و همزمان با هفته گرامیداشت دولت در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان سراب، بخش مهربان، شربیان و دوزدوزان چهار طرح کشاورزی، عمرانی و عمران شهری در شهرهای دوزدوزان و شربیان از توابع بخش مهربان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار در شهر دوزدوزان

ابراهیم فرقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب در مراسم بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار در شهر دوزدوزان در گزارشی وسعت سطح اجرای این پروژه را 8/11 هکتار عنوان کرد و افزود: نوع سیستم در این آبیاری از نوع سیستم کلاسیک تمام ثابت با آبپاش متحرک است.

وی الگوی کشت در این نوع آبیاری را سیب‌زمینی و گندم عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح بالا بردن راندمان آبیاری از 30درصد به 75 درصد و استفاده بهینه از آب استحصالی، سهولت عملیات کشاورزی و افزایش راندمان تولید است.

فرقانی اعتبار هزینه شده برای طرح آبیاری تحت فشار شهر دوزدوزان را 531 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 413 میلیون ریال این اعتبار از محل اعتبارات بلاعوض دولت و 118 میلیون ریال توسط مجری طرح هزینه شده است.

بهره‌برداری از لوله‌گذاری انتقال آب چاه‌های کشاورزی تعاونی تولیدی روستای ایوق

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب در مراسم بهره‌برداری از لوله‌گذاری انتقال آب چاه‌های کشاورزی تعاونی تولید روستای ایوق نیز با اشاره به وجود 3 هزار و 560 هکتار در محدوده اراضی تعاونی تولیدی روستای ایوق اظهار داشت: 650 هکتار از این اراضی تمام آبی است که توسط 29 چاه عمیق کشاورزی تامین می‌شود.

وی افزود: یک‌هزار و 810 هکتار اراضی نیمه‌آبی از آب رودخانه فصلی آبیاری می‌شود و یک‌هزار و 100 هکتار نیز اراضی دیم است.

فرقانی از افت شدید سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی در منطقه خبر داد و افزود: با توجه به افت شدید سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی در منطقه، استفاده بهینه از آب موجود و جلوگیری از تلفات آب در مسیر انتقال از محل چاه‌های کشاورزی تا سر مزارع، مطالعه طرح انتقال آب به وسیله لوله در پاییز 1387 مطرح و متعاقباً با تامین اعتبار مطالعاتی به شرکت پیمانکار واگذار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب افزود: مطالعات تفصیلی به همراه آلبوم نقشه‌های اجرایی در شهریور ماه 1388 آماده شده و در پاییز همان سال اعتبار اجرایی فاز یک به مبلغ 2 میلیارد و 50 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و حدود 500 میلیون ریال توسط اعضای شرکت تعاونی تولیدی روستای ایوق به صورت خودیاری تامین شد.

فرقانی افزود: اراضی پایاب شامل هفت حلقه چاه عمیق در مجموع به طول 13 کیلومتر با احداث تعداد 106 سازه آبگیر و شیر فلک‌های برداشت فاز اول پروژه به اتمام رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به آغاز فار دوم پروژه در پاییز سال 1389 با تخصیص 3 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و 420 میلیون ریال خودیاری مردمی تصریح کرد: در فاز دوم در اراضی پایاب با حدود هفت چاه عمیق در مجموع 18 کیلومتر با 95 سازه آبگیر و شیر فلک‌های برداشت تحویل قطعی شرکت تعاونی تولیدی روستای ایوق شد.

یکصد و ششمین واحد مسکن مهر در شهر شربیان به بهره‌برداری رسید

کلید دویست و شصتمین واحد اتمام یافته مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان سراب و یکصد و ششمین واحد اتمام یافته مسکن مهر در شهر شربیان همزمان با هفته دولت به صاحبان این واحدها تحویل شد.

به گفته ناصر بیدقی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سراب تعداد کل واحدهای عقد قرارداد شده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان سراب 402 واحد است که کلید دویست و شصتمین واحد اتمام یافته مسکن مهر شهرستان سراب در شهر شربیان به صاحب آن تحویل داده شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سراب، تعداد کل عقد قرارداد مسکن مهر خود مالک در شهر مهربان را 166 واحد عنوان کرد و گفت: کل تسهیلات پرداختی به 166 واحد مسکن مهر در شهر مهربان 33 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

بیدقی، از عقد قرارداد برای 154 واحد مسکن مهر در شهر شربیان خبر داد و افزود: کل تسهیلات پرداختی برای این 154 واحد مسکن مهر خود‌مالک در شهر شربیان 30 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سراب، تعداد کل عقد قرارداد مسکن مهر ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر در شهر دوزدوزان را 82 واحد عنوان و تصریح کرد: 16 میلیارد و 400 میلیون ریال برای این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.

طرح توسعه و اصلاح میدان ورودی شهر شربیان به بهره‌برداری رسید

به گفته مسلم صمدپوری شهردار شربیان در طرح توسعه و اصلاح میدان ورودی شهر شربیان که قبلاً به قتلگاه تبدیل شده بود علاوه بر جدول‌گذاری و آسفالت و تملک زمین‌های اطراف میدان و افزایش 3 هزار و 200 متر مربع به مساحت میدان، تیرهای برق فشار قوی و ضعیف نیز جابه‌جا‌ شده است.

وی افزود: اصلاح شکل هندسی از بیضی به دایره به منظور جلوگیری از تصادفات فوتی، جرحی و مالی و ایجاد آب‌نما و برداشت علمک گاز از دیگر اقدامات صورت گرفته در توسعه و اصلاح میدان ورودی شهر شربیان بوده است.

انتهای پیام/60001‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول