اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با «بی بی سی»

هیگل مستقیما تروریست‌های سوری را از اتهامات حمله شیمیایی «دمشق» تبرئه کرد

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با یک شبکه انگلیسی تأکید کرد اطلاعات بازرسان سازمان ملل به این نتیجه ختم می‌شود که دولت سوریه مسئول حملات ظاهراً شیمیایی «دمشق» بوده است.

هیگل مستقیما تروریست‌های سوری را از اتهامات حمله شیمیایی «دمشق» تبرئه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا به شبکه «بی بی سی» اعلام کرد که ارتش آمریکا آمادگی دارد علیه دولت سوریه واکنش نشان دهد.

وی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی آماده حمله به سوریه هستند، در صورتیکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله را صادر کند.

وزیر دفاع پنتاگون ادامه داد: ما تجهیزات خود را به محل اعزام کردیم تا بتوانیم هر گزینه‌ای که رئیس‌جمهور بر می‌گزیند را تحقق بخشیم.

چاک هیگل که چند روز پیش نیز چنین لفاظی‌هایی را مطرح کرده بود ادامه داد که وزارت دفاع آمریکا تمامی گزینه‌ها را در برای تمامی احتمالات در اختیار اوباما قرار داده است. وی این گزینه‌ها را مشاهده کرده است و ما آماده هستیم.

رئیس‌ پنتاگون بدون آنکه شواهدی در خصوص ادعاهای مخالفان سوری مبنی بر استفاده دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه ارائه دهد تأکید کرد که اطلاعاتی که هم‌اکنون توسط بازرسان سازمان ملل جمع‌آوری شده است تأیید می‌کند که دولت سوریه مسوول حملات شیمیایی که هفته گذشته انجام گرفت، می‌باشد.

هیگل گفت: فکر می‌کنم کاملاً واضح است که سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه استفاده شده است. فکر می‌کنم که اطلاعات به این نتیجه ختم شود که شورشیان نبودند که از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند و احتمالاً اطلاعات کاملاً خوبی وجود خواهد داشت که نشان می‌دهد دولت سوریه مسوول است اما ما منتظر می‌مانیم و تعیین می‌کنیم که حقایق و اطلاعات چه چیزی را نشان می‌دهد.

اظهارات جدید هیگل یک روز بعد از آن مطرح شده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دولت سوریه را به تخریب شواهد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دمشق با استفاده از بمباران این مناطق متهم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول