اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران:

25 شکارچی غیر‌مجاز گچسارانی 59 میلیون ریال جریمه شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال 25 شکارچی غیر مجاز گچسارانی، افزون بر 59 میلیون ریال جریمه شدند.

25 شکارچی غیر‌مجاز گچسارانی 59 میلیون ریال جریمه شدند

عبد‌ال دیانتی‌نسب ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با بیان این‌که صیانت و حفاظت از محیط زیست به عنوان اصل جدایی‌ناپذیر بهره‌برداری پایدار از منابع زیستی محسوب می‌شود، اظهار کرد: حفظ و صیانت از پوشش‌های گیاهی و به ویژه گونه جانوران سبب پایداری چرخه طبیعت و حفظ حیات می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری 25 شکارچی غیر مجاز در پنج‌ماهه نخست امسال گفت: از شکارچیان غیر مجاز دستگیر شده 13 قبضه اسلحه ساچمه‌ای شکاری کشف و  ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ابراز کرد: از این شکارچیان غیر مجاز حدود 64 تیهو، یک کبک، دو روباه، یک خرگوش، دو قمری و افزون بر 45 قطعه ماهی کشف شده است.

دیانتی‌نسب ادامه داد: مناطق خامین، کوه دیل، کوه سرخ، دشت گل، ماهور بی‌بی‌حکیمه، خشاب، امامزاده جعفر و دشت لیشتر از جمله مناطقی است که شکارچیان در آن اقدام به شکار غیر مجاز گونه‌های مختلف جانوری کرده‌اند.

وی با بیان این‌که در پنج ‌ماهه نخست امسال 25 شکارچی غیر مجاز دستگیر و جریمه شدند، تصریح کرد: جریمه نقدی صورت گرفته افزون بر 59 میلیون ریال بوده که از این مبلغ 22 میلیون ریال در مردادماه جاری، سه میلیون و 700 هزار ریال در تیرماه و 34 میلیون ریال نیز در خردادماه جاری اعمال شده است.

دیانتی‌نسب بیان کرد: گچساران به دلیلی وسعت گسترده جغرافیایی و چندین منطقه حفاظت شده، همچنین کمبود نیرو همواره مورد بی‌مهری شکارچیان غیرمجاز قرار میگیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از مردم خواست تا با رعایت قوانین شکار مجاز در زمان‌های مشخص شده توسط حفاظت محیط زیست، اقدام به شکار کنند.

انتهای پیام/82001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول