اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

استقلال حقیقی در استقلال فرهنگی نهفته است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید به مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود، برای اینکه ما معتقدیم استقلال حقیقی در استقلال فرهنگی نهفته است.

استقلال حقیقی در استقلال فرهنگی نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرویز آژیده در جمع دانشگاهیان هدف از نامگذاری چهارم شهریور به نام روز کارمند را تقدیر از خدمات صادقانه این قشر در جامعه بیان کرد و افزود: همه کارکنان دولت و به ویژه مدیران و مسئولان باید خصوصیات اخلاقی و عملی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خویش قرار دهند زیرا ما هر چه داریم از این شهدا داریم و باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنان باشیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور گفت: مناسب است در هفته دولت دانشگاهیان با بررسی عالمانه عملکرد و نکات قوت و ضعف دولت قبلی به ارائه پیشنهادات به دولت جدید همت گمارده و آنها را در اداره هرچه بهتر امور کشور یاری کنند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه‌ها تلاش برای رشد علمی است، یادآور شد: در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید به مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود، برای اینکه ما معتقدیم استقلال حقیقی در استقلال فرهنگی نهفته است.

آژیده در ادامه با اشاره به ترورها و ایجاد ناامنی گروه‌های معاند و ضد انقلاب در اوایل انقلاب و دهه 60 گفت: مصونیت‌های امروز کشور در سایه امنیت مستحکم نظام جمهوری اسلامی حاصل شده زیرا امنیت لازمه پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف است و باید قدر این امنیت و آرمش را بدانیم.

وی پایبندی به قانون، نظم و انضباط، خدمت صادقانه، داشتن روحیه خیرخواهی، تکریم ارباب رجوع را از جمله ملزومات پیشرفت و موفقیت برشمرد و به اهمیت وحدت و همدلی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها در همه عرصه‌ها در صورت همکاری اساتید و کارمندان حاصل می‌شود، افزود: کارمندان پشتیبانان اصلی برنامه‌های دانشگاه‌ها به حساب می‌آیند و تلاش و همت آنان می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای جایگاه دانشگاه باشد.

به گفته وی، اخیراً به لطف الهی کارهای خوبی در ارتقای معیشت و منزلت کارمندان این دانشگاه صورت گرفته که امید است همکاران با دغدغه کمتر به انجام وظایف قانونی خود اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه توجه به آموزه‌های دینی و انس بیشتر با قرآن کریم را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگ غربی بیان کرد و یادآور شد: گسترش و نهادینه کردن آموزه‌های فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه موجب مصونیت همه جانبه می‌شود.

وی، نقش رهبری الهی و ولایت را از آموزه‌های مهم دینی دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دیگر کشورهای اسلامی نیز روحیه بازگشت به قرآن و استکبارستیزی تقویت شد و در چند سال اخیر شاهد خیزش‌ها و انقلاب‌هایی در قالب بیداری اسلامی در برخی از کشورهای اسلامی از جمله مصر بودیم ولی متاسفانه به خاطر خلاء رهبری الهی این حرکت‌ها دچار افراط، تفریط و انحراف شد.

به گفته آژیده، امروز نیز در موضوع بیداری اسلامی دغدغه اصلی خلاء رهبری الهی است و همین موضوع اهمیت و حقانیت باور و اعتقاد به امامت و ولایت را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

وی گفت: مردم بزرگ ایران اسلامی به نعمت بزرگ ولایت واقف بوده و شاکر هستند، پیروی از ولی فقیه زمان از مصادیق بارز این شکرگزاری است.

در این مراسم سید علیرضا صفوی و خانم حسینی به نمایندگی از کارمندان دانشگاه تبریز به ارائه پیشنهادات، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/60001/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول