اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سازمان حج و زیارت نباید نقدینگی بانک‌ها را افزایش دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌سازمان حج و زیارت نباید با نقدینگی که از سرمایه مردم در اختیار دارد نقدینگی بانک‌ها را تامین کند بلکه باید آن را در کارهای سودآوری استفاده کند که به نفع زائران باشد.

سازمان حج و زیارت نباید نقدینگی بانک‌ها را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، علی جنتی که در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان حج و زیارت سخن می‌گفت، با تبریک هفته دولت اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید در آستانه شروع کار خود با تاسی به شهیدان بزرگ بتواند در انجام برنامه‌هایی که در دست دارد موفق باشد.

وی ادامه داد: برای همه شما این افتخار بزرگی است که در زمره کسانی قرار گرفتید که به حجاج بیت‌الله‌الحرام و عتبات مقدسه خدمت می‌کنید و برای این حقیر شرف افتخار است که دورادور می‌توانم کمکی به این حوزه کنم.

جنتی تشریح کرد: خوشبختانه در زمینه حج و زیارت در طول دو دهه گذشته با استناد به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به چشم‌انداز بیست ساله کشور اشاره کرد که خوشبختانه تدوین شده‌‌اند و می‌تواند نقشه راهی برای صدور فعالیت‌های فرهنگی و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد:‌وظیفه سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی و تامین تسهیلات هرچه بیشتر برای حجاج و زائران عتبات مقدسه است و خوشبختانه در طی سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی در این حوزه ایجاد شده است.

جنتی تشریح کرد:  ما نیاز به ایجاد نظام جامع ارزیابی و ارزشیابی داریم برای اینکه دائما حرکات خود را ارزیابی کنیم و در برنامه آینده خود این نواقص را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده یکی از کارهای اساسی در سازمان حج و زیارت این است که تمام گردش‌های مالی این سازمان قابل دسترسی برای کاربران شود و کسانی که می‌خواهند از وضعیت مالی هزینه‌ها و درآمدهای سازمان آگاه شوند بتوانند با مراجعه به سایت سازمان از آنها بهره‌برداری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سعید اوحدی گفت: من توصیه می‌کنم از دارایی‌ها و امکانات سازمان حج و زیارت استفاده بهینه صورت گیرد. چرا که بنا نیست سازمان حج و زیارت نقدینگی بانک‌ها را تامین کند. بلکه باید در امور تضمین‌شده و سودآوری خرج شود تا حجاج بتوانند از سرمایه خود استفاده بیشتری کنند.

جنتی ادامه داد: جلب اعتماد عمومی و صحت عمل با مردم یکی دیگر از نکاتی است که باید در این سازمان مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ثبت‌نام‌های عمره و در انتظار ماندن مردم برای مدت طولانی به منظور تشرف به خانه خدا خلاف تعهد اخلاقی است که در قبال مردم داریم و این نکته‌ای است که دوستان سازمان حج باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: مراسم معنوی حج پتانسیل و ظرفیتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم در جهت دیپلماسی فرهنگی از آن استفاده کنیم. به خصوص اینکه مسئله حج جایگاهی دارد که همه ملت‌های مسلمان در آنجا حضور دارند و زمان مناسبی برای برقراری ارتباط با دولت‌ها می‌باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه آموزش کادرهای خدماتی کارهای خوبی صورت گرفته است ولی باید تلاش کنیم تا افرادی که سال‌های مستمری می‌خواهند در خدمت زائران باشند آموزش‌های بیشتری را دریافت کنند به عنوان مثال تسلط به زبان عربی یکی از نکات مهمی است که تمام مدیران سازمان باید آن را مدنظر خود قرار دهند.

وی با تشکر از زحمات رئیس سابق سازمان حج و زیارت گفت: به اعتقاد بنده بین بعثه و سازمان حج و زیارت دوگانگی وجود ندارد. چرا که تمام وظایف کاملا مشخص است و اگر هر کسی در جایگاه خودش قرار بگیرد و در انجام وظایف یکدیگر دخالتی نداشته باشند کارها با هماهنگی بیشتر و بهتری انجام می‌شود.

وی در پایان برای سعید اوحدی رئیس جدید سازمان حج و زیارت آرزوی توفیق در خدمت‌رسانی به زائران کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول