اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان حج و زیارت با حضور جمعی از مسئولین در محل سازمان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان حج و زیارت با حضور جمعی از مسئولان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین سازمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر ضمن تشکر از زحمات حجت‌‌الاسلام سیداحمد موسوی رئیس سابق سازمان حج و زیارت گفت: حج و زیارت امتیازاتی را در اختیار کارکنان این سازمان قرار داده است که بر اساس آن همه موظف هستند به بهترین خلق خداوند و زائران ائمه معصومین(ع) خدمت‌رسانی کنند که می‌توان گفت این خدمت‌رسانی جزء بهترین کارهاست.

وی ادامه داد: خالص‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها معمولا برای تشرف به حرمین شریفین و عتبات عالیات ثبت‌نام می‌کنند و این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهند تا خدمت‌گزار آنها باشیم و من بسیار دیده‌ام کسانی را که در این مسیر توجهی به درآمد این حوزه ندارند و تنها خدمت‌رسانی به زائران را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: گرچه ایام ماموریت‌ها را برای افراد تغییر می‌دهد و همیشه این مسئولیت‌ها در حال چرخش است. بنابراین رفتن از یک مسئولیت دلیل بر داشتن نقاط ضعف نیست و بر عهده گرفتن مسئولیت نیز لطفی است که خداوند شامل حال انسان می‌کند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر با تشکر از خدمات حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد:‌ وی گام‌های موثری را در این مسیر برداشته است و خدمات شایسته‌ای را به حج و زیارت کشورمان ارائه کرده است که امیدواریم سعید اوحدی رئیس جدید سازمان حج و زیارت که از آزادگان سرافراز هستند و سابقه طولانی در همکاری با بعثه و سازمان حج و زیارت دارند ادامه ‌دهنده کارهای شایسته در این حوزه باشند.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: مجموعه بعثه و سازمان حج و زیارت هر مقدار توان داشته باشد آقای اوحدی را در انجام وظایف خود یاری خواهد داد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر همچنین انتصاب علی جنتی را به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز تبریک گفت.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به سعید اوحدی ریاست جدید سازمان را به وی تبریک گفت و از زحمات رئیس اسبق سازمان تشکر کرد و گفت: تجارت طولانی مدیریتی آقای اوحدی و اتکال به خدای سبحان مسیر حرکت را برای وی هموار خواهد کرد تا در عرصه فرهنگ جامعه اسلامی نقش موثری را ایفا نماید و برای خیل زائران خانه خدا و عتبات عالیات برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه‌ای که من به آقای اوحدی دارم این است که در انتخاب‌ها و انتصاب‌های خود دقت داشته باشند چرا که برای این انتخاب‌ها باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

وی خطاب به سیداحمد موسوی رئیس سابق سازمان حج و زیارت گفت: در این دوران هرچند که مقطع کوتاهی بود با تلاش‌ها و پیگیری شما برکات ماندگاری در حوزه حج و زیارت ایجاد شد که از این بابت از شما تشکر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم سیداحمد موسوی رئیس سابق سازمان حج و زیارت از زحمات 14 ماهه همکاران خود در مجموعه سازمان تشکر کرد و گفت: از جمله اقدامات خوبی که در این مدت صورت گرفت تسویه حساب با شرکت‌های عراقی و سعودی بود.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم‌هایی که وجود داشت و پیش‌بینی می‌شد که راه اعزام به عتبات عالیات بسته شود اما با توافقات و تفاهماتی که صورت گرفت این امر انجام نشد و خوشبختانه تمام زائران توانستند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

وی اشاره کرد: مشکلی که در حوزه ساختاری سازمان حج و زیارت وجود دارد دوگانگی مدیریت در این سازمان است و من بارها گفته‌ام که نمی‌شود سازمان حج و زیارت زیر نظر بعثه کار خود را ادامه دهد که امیدواریم این مشکل ساختاری به زودی مرتفع شود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت ادامه داد: قطع سهمیه‌های نابجا یکی دیگر از اقدامات ما در این دوران بود و ما توانستیم حدود 11 درصد از سهمیه‌های غیرمجاز را قطع کنیم و اولین جایی که سهمیه آنجا قطع شد نهاد ریاست جمهوری بود که 4 هزار و 500 سهمیه این نهاد را قطع کردیم.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: کاهش بیش از 70 دلاری قیمت بلیت در سال جاری و بستن بهترین قرارداد با توجه به اینکه در سخت‌ترین شرایط قرار داشتیم از جمله دستاوردهای ما در این سازمان بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول