اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دولت

طرح تله‌سژ پیست اسکی بیجار افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت طرح تله‌سژ پیست اسکی بیجار با اعتباری بالغ بر 1,5 میلیارد تومان افتتاح شد.

طرح تله‌سژ پیست اسکی بیجار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ظهر امروز در چهارمین روز از هفته پر خیر و برکت دولت با حضور فرماندار و معاون فرماندار این شهر و برخی از مسئولان شهرستان طرح تله‌سژ پیست اسکی بیجار افتتاح شد.

رئیس هیئت اسکی بیجار ظهر امروز در این افتتاحیه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: به همت تلاش بی‌وقفه مسئولان خصوصاً  فرماندار این شهر امروز شاهد افتتاح  این طرح ارزشمند هستیم.

محمود علی‌محمدی با اشاره به مشخصات این دستگاه عنوان کرد: طول دستگاه یک‌هزار و 260 متر است که با کابل 32 بر روی 24 ستون و با ارتفاع های مختلف تا 9 متر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تعداد صندلی‌ها 50 صندلی 2 نفره که در قدرت جابه‌جایی 100 نفر را داد.

رئیس هیئت اسکی شهرستان بیجار از دیگر مشخصات این طرح را درا بودن برق دیزلی آن عنوان کرد و گفت: سرعت دستگاه نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و سن و سال افراد متغیر است.

وی اظهار داشت: پیست اسکی بیجار توسط مسئولین اداره تربیت بدنی در سال 67 شروع و در سال 73 رسماً با نصب یک دستگاه تله‌لوژ در مساحتی حدود 112,5 هکتار شروع به کار کرد.

علی‌محمدی افزود: خوشبختانه با وجود استعدادهای فراوان در جوانان، این خطه مستعد رشته اسکی در سال 85 توسط دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با اعتبارات ملی توسط استاندار وقت و با مدیریت اداره مسکن و شهرسازی استان با اهدف ایجاد زمینه ورزشی، تفریحی و به عنوان یکی از پنج قطب گردشگری در سطح استان در بیجار آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های دلسوزانه فرماندار بیجار توانسته‌ایم فازهای مختلف پیست از قبیل تسطیح فضای پیست، احداث پارکینگ به ظرفیت 200 خودروی سواری، احداث سایت اداری و رفاهی، احداث مخازن آب و لوله‌گذاری و همچنین تسطیح پیست چمن را انجام دهیم.

رئیس هیئت اسکی بیجار عنوان کرد: در نهایت این تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر منجر به نصب و ر‌اه‌اندازی دستگاه تله‌سژ و افتتاح آن شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که این شهرستان با داشتن 300 اسکی‌باز حرفه‌ای و آماتور توسط مربیان و پیشکسوتان این رشته در اسکی روی برف و چمن سامان‌دهی شده‌اند، گفت: در تمانی مسابقات کشوری و لیگ‌های مختلف در بخش بانوان توانسته‌ایم به عنوان قطب اول و نمایندگی برتر استان کردستان موفق به کسب رتبه‌های چهارمی در سطح کشور شویم.

این مسئول در ادامه با اشاره به این‌که در سال‌جاری علی‌رغم کمبود آب و از بین رفتن چمن موفق به کسب مقام‌هایی در این رشته ورزشی شده‌ایم، تصریح کرد: در رشته اسکی روی چمن خواهران سمانه مشکاتی و حنانه کریم‌خانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

رئیس هیئت اسکی بیجار افزود: خانم حنانه کریم‌خانی توانست به عنوان دومین بازیکن تیم ملی برای مسابقات جهانی در کشور لبنان انتخاب و مقام هشتم جهانی را از آن خود کند.

وی از مسئولان استان و شهرستان خواست تا برای تامین آب مورد نیاز پیست چمن زمینه لازم را فراهم کنند.

علی‌محمدی در پایان از خدمات فرماندار بیجار برای کمک به افتتاح این طرح تقدیر کرد.

انتهای پیام/79015/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول