اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی پنج ماه نخست سال‌ جاری صورت گرفت

دستگیری بیش از 2000 سارق و مالخر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری بیش از 2 هزار سارق و مالخر در طول پنج ماه نخست سال‌ جاری در آذربایجان غربی خبر داد.

دستگیری بیش از 2000 سارق و مالخر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرهنگ رسول النقی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به موقع پلیس و توجه مردم به این هشدارها، خود عاملی مهم و اساسی در کاهش جرائم و به ویژه سرقت‌ها است که می‌تواند جلوی تبعات بعدی آن را نیز بگیرد.

وی به نقش مهم و اثربخش رسانه‌ها در کاهش جرائم تأکید کرد و افزود: ارائه صرف آمار جرائم و عملکرد پلیس نمی‌تواند به تنهایی تأثیری در کاهش جرائم داشته باشد، بلکه آنچه در این میان مهم است ریشه‌یابی علل اصلی بروز این جرائم و عوامل درگیر در آن است که خبرنگاران و رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در موشکافی این مسائل و تبیین آن‌ها به آحاد مردم دارند.

النقی‌پور در ادامه به عملکرد پلیس آگاهی در پنج ماه نخست سال‌ جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت 4 هزار و 28 فقره انواع سرقت در استان شناسائی و کشف شده است که به دنبال آن 2 هزار و 28 نفر سارق و 41 نفر مالخر دستگیر شدند.

وی از شناسائی 147 فقره انواع جعل اسناد و مدارک در این مدت در استان اشاره کرد و گفت: برای 437 فقره کلاهبرداری‌های مختلف در استان پرونده تشکیل شده است.

النقی‌پور در این میان به شناسائی و انهدام باندهای مختلف سرقت در استان اشاره کرد و افزود: با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی استان غالب این باندها ظرف مدت کوتاهی پس از گزارش، شناسائی و منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف یک باند چهار نفره سرقت باتری‌های کافوی مخابرات، به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در طول پنج ماه نخست سال ‌جاری در ارومیه خبر داد و افزود: در جریان انهدام این باند، سه سارق و یک مالخر دستگیر شده و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

النقی‌پور همچنین به انهدام یک باند سرقت از لوازم منازل و طلاجات در این مدت در شهرستان میاندوآب اشاره کرد و افزود: در جریان این عملیات، یک باند سه نفره به همراه دو نفر مالخر در میاندوآب دستگیر شدند.

وی شناسائی باند سه نفره در خوی را از دیگر باندهای سرقت منهدم شده در استان در طول پنج ماه نخست سال جاری عنوان کرد و افزود: این افراد با شناسائی زنان سالمند محله، به منازل آن‌ها مراجعه کرده و اقدام به سرقت طلاجات، لوازم و اشیای گران قیمت منازل این سالمندان می‌کردند که با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی، پس از ماه‌ها پیگیری‌های مداوم، سرانجام عاملان این سرقت‌ها در عسلویه دستگیر شدند.

النقی‌پور با اعلام این خبر، از فوت دو نفر از این سالمندان بر اثر فشار و استرس ناشی از وحشت و هراس این سرقت‌ها خبر داد و افزود: این افراد پس از دستگیری به هشت فقره سرقت مشابه از منازل سالمندان اعتراف کردند.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول