اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزارت خارجه آمریکا:

اوباما برای واکنش به کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه زمان تعیین نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد دولت واشنگتن، برای واکنش به بحران تسلیحات شیمیایی در سوریه، جدول زمانی تعیین نکرده است.

اوباما برای واکنش به کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه زمان تعیین نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به اینکه دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور جدول زمانی را برای پاسخ به ادعاهای طرح شده درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تعیین نکرده است، گفت که مقامات آمریکایی با احساس ضرورت، در حال آماده کردن گزینه های لازم برای اوباما در قبال سوریه هستند.

بر اساس این خبر، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدت زمان کوتاهی بعد از آنکه «جان کری» وزیر خارجه این کشور با صدور بیانیه ای قاطعانه، مدعی غیر قابل انکار بودن مدارک مرتبط با استفاده گسترده از تسلیحات شیمیایی مرگبار در سوریه شد، مدعی شد که: مردم احساس ضرورت می کنند اما هیچ جدول زمانی وجود ندارد.

این خبر بعد از آن گزارش می شود که «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا نیز گفته است هرگونه اقدام علیه سوریه، با هماهنگی جامعه بین المللی صورت خواهد گرفت.

از طرف دیگر، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز اعلام کرده است که اگرچه پنتاگون انواع گزینه های نظامی از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع و آموزش و مشاوره به مخالفان نظام سوریه را تامین کرده است اما دولت واشنگتن هنوز تصمیمی درباره اقدام نظامی علیه سوریه نگرفته است.

غرب در حالی مدعی استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان شده است که روسیه تصاویر ماهواره ای را ارائه کرده است که نشان می دهند این تسلیحات از مناطقی که تحت کنترل شورشیان و تروریست های سوریه شلیک شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول