اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

ریشه‌کن شدن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه در اصفهان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طی دو سال گذشته بر اساس پایش‌های صورت گرفته در زمینه سطح سواد افراد، 46 هزار بی‌سواد مطلق در استان شناسایی شده است و تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در اصفهان ریشه‌کن می‌شود.

ریشه‌کن شدن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه در اصفهان

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح سواد در استان اظهار کرد: شناسایی افراد بی‌سواد و اجرای دوره‌های سواد‌آموزی نسبت به افراد بی‌سواد و کم‌سواد موجود در سطح استان از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی به تعداد افراد بی‌سواد شناسایی شده در استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1390 حدود 136 هزار نفر در رده‌های سنی 10 تا 49 سال در سطح استان اعلام بی‌سوادی کرده‌اند و بر اساس پایش‌های صورت گرفته در استان حدود 70 درصد از این افراد با‌سواد بوده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش براساس یک برنامه‌ریزی کامل و جامع سطح سواد این افراد را پایش کرده است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته بر اساس پایش‌های صورت گرفته در زمینه سطح سواد افراد، 46 هزار بی‌سواد مطلق در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارتخانه آموزش و پرورش بی‌سوادی در سراسر کشور باید ریشه‌کن شود، اضافه کرد: آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در راستای تحقق این موضوع انجام داده و با اجرای این برنامه‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در اصفهان ریشه‌کن می‌شود.

براتی با اشاره به اینکه همچنین آموزش و پرورش برای ارتقای سطح سواد استان برای افراد کم‌سواد استان نیز نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی اقدام می‌کند، تاکید کرد: این برنامه‌ها به صورت دو دوره آموزشی مختلف برای این افراد در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری دوره تحکیم سواد در یک دوره 130 ساعته برای افرادی که قصد ادامه تحصیل ندارند از جمله این برنامه‌ها است، افزود: با برگزاری این دوره، آموزش‌هایی که گذشته به این افراد ارائه شده است، به منظور عدم بازگشت این افراد به بی‌سوادی تقویت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برگزاری دوره انتقال طی یک دوره 600 ساعته نیز از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور ارتقای سطح سواد افراد کم‌سواد موجود در سطح استان است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 12 هزار نفر از افراد بی‌سواد شناسایی شده در استان زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال نیز 10 هزار نفر از این افراد زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار بگیرند.

انتهای پیام/63004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول