اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در تدارک برای حمله احتمالی به سوریه

جنگنده‌های انگلیسی وارد پایگاه هوایی در قبرس شدند

روزنامه گاردین به نقل از شاهدان نوشته است گروهی از جنگنده‌ها و هواپیماهای ترابری ارتش انگلیس در پایگاه هوایی «آکروتیری» قبرس مستقر شده‌اند.

جنگنده‌های انگلیسی وارد پایگاه هوایی در قبرس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، چندین فروند جنگنده‌ و هواپیماهای ترابری ارتش انگلیس روز گذشته در پایگاه هوایی «آکروتیری» قبرس در 160 کیلومتری سواحل سوریه مستقر شدند. به نظر می‌رسد این اقدام در تدارک حمله احتمالی به سوریه انجام گرفته است.

دو خلبان هواپیماهای مسافربری به روزنامه گاردین گفته‌اند که یک هواپیمای ترابری سی-130 را دیده‌ و گروهی متشکل از چند جنگنده را در رادار مشاهده کرده‌اند که به این پایگاه رفته‌اند.

ساکنان اطراف این پایگاه نظامی هم می‌گویند فعالیت‌ها در این پایگاه در 48 ساعت گذشته از حد معمول بسیار بیشتر شده است.

به نوشته گاردین در صورتی که تصمیمی برای اقدام نظامی علیه سوریه اتخاذ شود، احتمالا پایگاه‌های نظامی در قبرس نقشی مهم در عملیات خواهند داشت. بنا بر این گزارش، این تصمیم احتمالا بعد از مشخص شدن نتیجه بازرسی‌های کارشناسان سازمان ملل انجام می‌شود.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی در چند اخیر بار دیگر به بهانه حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» شرقی در حومه دمشق موضوع اقدام نظامی علیه سوریه را مطرح کرده‌اند. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم شب گذشته با صدور بیانیه‌ای دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرد و گفت نیازی نیست بازرسان مشخص کنند چه کسی مسئول این حملات است، چراکه این موضوع برای دنیا مشخص است.

این در حالی است که دولت سوریه قویا این اتهامات را رد کرده و از آمریکا خواسته است اگر هرگونه سندی مبنی بر دست داشتن دولت در این حمله دارد، ارائه کند. روسیه نیز اتهامات علیه دمشق را رد کرده و تاکید می‌کند که دولت هیچ دلیلی برای انجام چنین حمله‌ای نداشته، آن هم در زمانی که ارتش پیشروی‌های گسترده‌ای داشته، مخالفان در موضع ضعف قرار داشته و ضمنا بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌بردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول