اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد استان قم خبر داد

ارسال مقالات از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اعلام خبر برگزاری همایش ملی حدیث رضوی گفت: تعداد قابل توجهی مقاله از تمام شهرهای کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

ارسال مقالات از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) قریب به 10 سال است که با محوریت دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و هر سال در حال گسترش بوده و حوزه‌های بیشتری را زیرپوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این یک حرکت پسندیده و مورد نیاز بوده و در این 10 سال موضوعات مرتبط با امام رضا(ع) در قالب‌های مختلف پژوهشی، داستان، شعر، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و دیگر رشته‌های فرهنگی و هنری ارائه شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه فراخوان نخستین همایش ملی حدیث رضوی در زمانی مناسب اعلام شد و تعداد قابل توجهی از مقالات نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، بیان داشت: یکی از موضوعات بر زمین مانده‌ای که تا به حال در این جشنواره مطرح نشده بود بحث احادیث امام رضا(ع) بود که با تصویب برگزاری آن توسط این اداره کل با مشارکت موسسه دارالحدیث و سایر مراکز حدیثی کشور و به دنبال آن ارسال 250 مقاله به دبیرخانه این همایش شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم.

موسوی نژادیان پراکندگی جغرافیایی در بین شرکت کنندگان در این همایش را از ویژگی‌های خاص آن ذکر کرد و اظهار داشت: بعضاً در بسیاری از همایش‌ها مشاهده شده که آثار ارسالی فقط از همان شهر برگزارکننده همایش است اما در این همایش از اکثر مناطق کشور مقاله ارسال شده است.

وی تنوع آثار از حیث سطح نویسندگان را ویژگی دیگر این همایش دانست و افزود: در نخستین همایش ملی حدیث رضوی نویسندگان در سطوح مختلف شرکت کرده‌اند و شاهد ارسال آثار توسط شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی، اساتید و همچنین نوقلمان که در سطح کارشناسی تحصیلات دارند هستیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: رسم بر این است که نویسنده یا هنرمند، اثر خود را در چندین مسابقه، کنگره و همایش و... شرکت می‌دهد اما نکته جالب توجه در این همایش تتبع‌هایی است که صرفاً برای این همایش و برای نخستین بار ارسال شده است.

وی در پایان از اتمام بازبینی مرحله اول مقالات ارسالی خبر داد و گفت: در مرحله اول بازبینی، آثاری که خارج از موضوع همایش بودند تفکیک شده و در حال حاضر نیز مرحله دوم داوری در حال انجام است که گزارش نهایی داوری طی روزهای آینده توسط حجت الاسلام والمسلمین مسعودی دبیر علمی همایش به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

نخستین همایش ملی حدیث رضوی با هدف کشف و تبیین حدیثی سیره رضوی، نشر معارف حدیثی اهل بیت‌(ع) در قالب متون ویژه و ترویج فرهنگ نوشتاری در سطوح مختلف علمی، در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، با همکاری دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز الکترونیک دانشگاه مجازی قرآن و حدیث، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و مرکز تخصصی علوم حدیث، انجمن حدیث حوزه، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات، همایش ملی حدیث رضوی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/2258/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول