اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد

اوباما تا 48 ساعت آینده تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ می‌کند

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا حداکثر تا 48 ساعت آینده تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ می‌کند.

اوباما تا 48 ساعت آینده تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در واشنگتن گزارش داد که «باراک اوباما» حداکثر تا 48 ساعت آینده تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ می‌کند و این حمله نیز از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و فرانسوی با حمایت خارجی ترکیه و کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تلاش آمریکا در حال حاضر این است که این ائتلاف را ایجاد نماید و ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای این منظور به اردن سفر کرده است.

دمپسی در این سفر با همتایان خود از فرماندهان ارتش‌های عربی دیدار می‌کند و اوباما نیز گفت‌وگوهایی را طی چند روز گذشته با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس انجام داد و طی آن فشارها و تائید حمله به سوریه را احساس کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که این حمله نمادین خواهد بود و هدف از آن نابودی نظام سوریه نیست همچنانکه هیچ نیتی برای تغییر موازنه قدرت در داخل سوریه وجود ندارد و هدف اصلی از این حمله فقط دادن یک پیام است.

بر پایه این گزارش این حمله از خارج از آبهای منطقه‌ای و حریم هوایی سوریه و از طریق موشک‌های توماهوک صورت خواهد گرفت و در این حمله نیز مرکز کنترل و مراقبت وابسته به ارتش سوریه و یا تاسیسات مربوط به سلاح‌های شیمیایی که در حمله به ریف دمشق مورد استفاده قرار گرفت، هدف قرار خواهند گرفت و گذشته از آمادگی‌های سطح دیپلماتیک، آمادگی لوجستیکی قبل از حمله نیز نیاز است که از جمله آن انتظار برای ورود تعدادی از ناوچه‌های انگلیسی به شرق دریای مدیترانه به منظور مشارکت انگلیسی‌ها در آن است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از برخی منابع نهاد امنیتی این رژیم در واکنش به تهدید یک مسئول سوریه برای حمله به اسرائیل در صورت حمله غرب به سوریه، گفت: با توجه به درگیری‌های دو سال گذشته ارتش سوریه، توان کنونی دمشق برای ضربه زدن به اسرائیل واقعا محدود است.

این منابع در عین حال نسبت به استفاده از موشک‌های اسکاد برای ضربه زدن به عمق اسرائیل هشدار دادند و همچنین پیش‌بینی کردند که حمله غرب به سوریه بر اهداف مربوط به سکوهای موشکی و مخازن سلاح شیمیایی متمرکز خواهد بود و به احتمال زیاد بیش از 80 درصد این زرادخانه نابود خواهد شد و هدف نهایی نیز این است که به سمت رویارویی و درگیری منطقه‌ای کشیده نشود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول