اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز سمنان:

طرح آماده‏سازی بستر کاشت گل‏های پاییزه در سمنان آغاز شد

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان گفت: طرح آماده‏سازی بستر کاشت گل و نشاهای پاییزه شامل گل‏های کلم زینتی، بنفشه، میمونی و همیشه بهار در سمنان آغاز شد.

طرح آماده‏سازی بستر کاشت گل‏های پاییزه در سمنان آغاز شد

امیر مظاهری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن فصل پاییز، به وجود آمدن شرایط آب و هوایی خاص و ایجاد تغییر در مراحل رشد گیاهان، سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان آماده‏سازی خاصی را برای کاشت و نگهداری گل‏های پاییزه در نظر می‏گیرد که رشد هر چه بهتر این گیاهان را تضمین می‏کند.

مظاهری افزود: شخم‏زدن کامل خاک تا عمق 20 سانتی‏متر، حذف کامل علف‏‌های هرز، استفاده از کودهای ارگانیک و کمپوست گیاهی قبل و بعد از کاشت، رعایت اصول طراحی در کاشت نشاهای فصلی و حذف گل‌‏های خشک‌ شده، از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان اظهار داشت: طرح کاشت گل‏های فصلی متناسب با شرایط آب و هوایی شهر سمنان در سطح بوستان‌ها، میادین و لچکی‌ها و بلوارهای اصلی شهر در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‏‌بخشد.

کاشت 80 اصله نهال درمجموعه کتابخانه آیت‏الله عالمی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، کارشناس مسئول منطقه دو سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان نیز در حاشیه اجرای یکی از طرح‏های زیباسازی در سمنان اظهار کرد: طراحی محوطه کتابخانه آیت‏الله عالمی شهر سمنان و کاشت 80 اصله درخت در آن با همت کارکنان این سازمان صورت گرفت.

محمد قاسمی گفت: این اقدام به منظور احیای فضای سبز مجموعه که از ساختمان‏های قدیمی و زیبای شهر و جزو آثار باستانی بوده و نیز ایجاد منظری زیبا برای استفاده مراجعه‏کنندگان و گسترش فضای سبز در آن انجام شده است.

کارشناس مسئول منطقه دو سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان در اجرای این طرح از ایجاد و آماده‏سازی بستر جهت کاشت خبر داد و افزود: از گونه‏های درخت و درختچه زینتی مثمر و غیرمثمر همانند زیتون تلخ، توت مجنون، کاکوزا، برگ نو و شمشاد در این مجموعه استفاده شده است. 

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان آمادگی لازم را به منظور مساعدت و همکاری در بازسازی محوطه اماکن عمومی شهر به منظور توسعه فضای سبز دارد.

انتهای پیام/2249/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول