اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا نشست با روسیه درباره سوریه را به تعویق انداخت

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به واسطه رخدادهای اخیر سوریه، نشست مقامات آمریکایی با همتایان روس این کشور درباره سوریه که قرار بود در «لاهه» هلند برگزار شود به تعویق می‌افتد.

آمریکا نشست با روسیه درباره سوریه را به تعویق انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به واسطه رخدادهای اخیر که در زمینه سلاح‌های شیمیایی در سوریه به وجود آمده است، نشست با روسیه در خصوص سوریه که قرار بود این هفته در «لاهه» هلند برگزار شود را به تعویق می‌اندازد.

نشست لاهه هلند درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه بود و یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دیدار بین «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه و «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه با همتایان روس آنها به واسطه درگیر بودن واشنگتن در بررسی موضوع استفاده سلاح‌های شیمیایی در سوریه به تعویق می‌افتد.

آمریکا مدعی شده است که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد سلاح‌های شیمیایی در حمله روز چهارشنبه گذشته در «دمشق» سوریه به احتمال خیلی زیاد توسط نیروهای دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به کار گرفته شده است اما در عین حال «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه عصر روز گذشته با تشکیل یک کنفرانس خبری فوری تأکید کرد که دولت سوریه نیازی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی ندارد و هیچ دستاوردی برای دولت این کشور ندارد.

یکی از مقامات آمریکایی درباره نشست لاهه در خصوص سوریه اعلام کرد که زمان برگزاری این نشست مجدداً برنامه‌ریزی می‌شود زیرا همچنان سوریه به یک راه‌حل سیاسی نیاز دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول