اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

2 مدال نقره و برنز رهاورد اصفهانی‌ها از بازی‌های آسیایی نوجوانان

یک مدال نقره و یک مدال برنزی که نوجوانان اصفهانی در بازی‌های آسیایی کسب کردند، می‌تواند مقدمه خوبی برای افتخار آفرینی‌های ورزش اصفهان در میادین بین‌المللی و به ویژه بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی باشد.

2 مدال نقره و برنز رهاورد اصفهانی‌ها از بازی‌های آسیایی نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان 19 مردادماه سال جاری تا 2 شهریور به میزبانی نانجینگ چین برگزار شد و کاروان ورزشی در این دوره از بازی‌ها با 64 ورزشکار پسر و 14 ورزشکار دختر حاضر شد.

با تصمیم کمیته ملی المپیک، کاروان کشورمان در 9 رشته شنا، دوومیدانی، بسکتبال، فوتبال،‌ هندبال، جودو، تیراندازی، تنیس روی میز و تکواندو راهی این مسابقات شده بود که در مجموع نتیجه خوبی را کسب نکرده و انتقادات زیادی را متوجه مسئولان امر کرد.

در این دوره از مسابقات 9 ورزشکار نوجوان اصفهانی به همراه تیم‌های ملی فوتبال، هندبال، تیراندازی و جودو در دومین بازی‌های آسیایی نوجوانان آسیا به میدان رفتند که نتیجه آن یک مدال نقره در رشته تیراندازی و یک مدال برنز در رشته جودو بود که نتیجه قابل قبولی برای اصفهانی‌ها به شمار می‌رود.

*نقره ارزشمند بانوی اصفهانی

مدال نقره مرضیه پرورش‌نیا در رشته تیراندازی را می‌توان موفقیت بزرگی برای ورزش اصفهان دانست که در دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان به دست آمد.

در چهارمین روز از بازی‌های نوجوانان آسیا، مرضیه پرورش‌نیا نوجوان 14 ساله اصفهانی توانست در رشته تیراندازی تراپ با درخشش مقابل رقبای چینی و قزاق به مدال نقره دست پیدا کند.

پرورش‌نیا که در خانواده‌ای علاقه‌مند به تیراندازی متولد شده، به همراه برادرش محمدحسین پرورش‌نیا در این مسابقات حاضر شد، اما برادرش نتوانست به مدالی دست پیدا کند.

پرورش‌نیا ثابت کرده که ورزشکار با استعدادی است و در صورت ادامه این روند می‌تواند در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی برای ورزش اصفهان و کشور مدال‌آوری کند.

*مدال برنز نیک اقبال در جودو

در رشته جودو نیز ایمان نیک‌اقبال، جودوکار اصفهانی در وزن منهای 81 کیلوگرم موفق شد به مدال برنز این دسته در مسابقات آسیایی پیدا کند.

جودوکار نوجوان اصفهانی در دور نخست برابر نماینده ترکمنستان به پیروزی رسید و سپس مقابل نماینده لبنان به میدان رفت که این حریف را نیز شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، وی در دور بعدی برابر حریف قزاقستانی پیروز شد و در دیدار بعدی مقابل حریف ازبکی نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند.

نیک‌اقبال در دیدار رده‌بندی به مصاف حریف میانماری خود رفت که در این مبارزه حریف خود را با ضربه فنی از پیش‌رو برداشت و به مدال برنز این دسته دست پیدا کرد.

نیک‌اقبال نیز همچون پرورش‌نیا نشان داده که ورزشکار بااستعدادی است و مدال بازی‌های آسیایی می‌تواند مقدمه‌ای بر مدال‌های آینده این ورزشکار در میادین جهانی و المپیک باشد؛ به شرطی که از مسیر پیشرفت منحرف نشود.

*نایب قهرمانی فوتبال به همراه اصفهانی‌ها

در تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان نیز چهار بازیکن اصفهانی حضور داشتند که به همراه این تیم به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

میلاد طلایی، محمد رضا شیخ حسینی، محمد پور شاکر و مهدی رحیمی بازیکنان اصفهانی تیم ملی فوتبال نوجوانان بودند.

در رشته هندبال نیز محمدجواد فقیهی نیا و رسول قندی فروشانی دو بازیکن اصفهانی حاضر در این مسابقات بودند که با این تیم به عنوان هفتمی آسیا دست یافتند.

محمدعلی مشفقی مربی اصفهانی نیز در کادر فنی حضور داشته و در این رقابت‌ها تیم ملی را همراهی کرد.

انتهای پیام/63006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول