اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

ابزارهای فرهنگی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت به‏ کار گرفته شود

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: در برهه کنونی، بیش از هر زمان دیگری باید ابزارهای فرهنگی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت به ‏کار گرفته شود.

ابزارهای فرهنگی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت به‏ کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تشکیل شد، اظهار کرد: مأموریت‏های مهمی امروز بر عهده شورای فرهنگی عمومی قرار داده شده است که باید عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت، می‏توان از دستگاه‏ها و ابزارهای فرهنگی و رسانه‏ها استفاده کرد و در مهدها و مدارس باید بر فرهنگ صرفه‏جویی تاکید شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با بیان اینکه واقع شدن شهرستان دماوند در شعاع 120 کیلومتری پایتخت محدودیت‏هایی را در بخش صنعت برای آن به وجود آورده است، تاکید کرد: این بدان معنا نیست که امکان استقرار هیچ صنعتی را نداشته باشیم و باید به بخش صنعت هم در جای خودش توجه شود.

افشارنادری در ادامه به شهرک صنعتی جدید شهرستان دماوند اشاره و بیان کرد: خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی انجام شده و پیشرفت‏های زیادی در بهره‏برداری از این شهرک صورت گرفته است.

وی از کلنگ‏زنی دو واحد صنعتی با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان تهران در این شهرک خبر داد و تصریح کرد: اکنون واگذاری این واحدهای صنعتی به سرمایه‏گذاران آغاز شده و به نظر می‏رسد که این شهرک روی ریل فعالیت‏ها افتاده تا در شهرستان انگیزه و اشتغال ایجاد کند.

افشارناردی به محدودیت‏های موجود در منابع آبی در بخش کشاورزی شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: بر اساس رویکردهای مثبتی که در شهرستان به وجود آمده و ادامه هم دارد، استفاده بهینه از منابع آب موجود و شیوه‏های نوین آبیاری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حمایت‏های خوبی در این حوزه از فعالان بخش کشاورزی صورت گرفته است، ادامه داد: 85 درصد هزینه طرح‏های آبیاری به شیوه‏های نوین و استفاده بهینه از منابع آب، به صورت رایگان و از منابع دولتی پرداخت می‏شود و 15 درصد باقی هم در قالب تسهیلات بلندمدت در اختیار کشاورزان قرار می‏گیرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند همچنین به بحث صادرات غیرنفتی در سطح شهرستان دماوند اشاره و اظهار کرد: طی بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی داشتم، متوجه شدیم بسیاری از تولیدات صنایع شهرستان به کشورهای همسایه صادر می‏شود که باید این بخش نیز تقویت و تشویق شود.

انتهای پیام/2568/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول