اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فارس گزارش می‌دهد

70 درصد دانشجویان رزمندگان را الگوهای مناسب برای نسل جدید می‌دانند

طبق یک تحقیق میدانی از سه دانشگاه در گیلان، 70 درصد دانشجویان رزمندگان را الگوهای مناسب برای نسل جدید و ایجاد روحیه جوانمردی و اخلاص و ایمان را مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس دانستند.

70 درصد دانشجویان رزمندگان را الگوهای مناسب برای نسل جدید می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست هم‌اندیشی روسا، معاونان و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان عصر دوشنبه از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، موضوع ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.

طبق اظهارات مسئولان و استادان دانشگاه‌های مختلف ارائه این درس در دانشگاه‌های گیلان تاکنون با استقبال رو به افزایشی مواجه شده است.

در این نشست ارائه درس دفاع مقدس به عنوان درسی که قادر است بسیاری از سئوالات، شبهه‌ها و ابهامات دانشجویان را به شکل علمی از بین ببرد مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه مذکور پیشنهاد شده تا رشته‌هایی که به صورت تک جنسیتی مرتبط با خواهران است از استادها نیز برای تدریس درس دفاع مقدس استفاده شود.

ارائه درس دفاع مقدس که در واحدها اجباری و برای دانشجویان اختیاری است پیشنهاد شده تا به عنوان درس عمومی اجباری در ترم نخست هر سال تحصیلی به دانشجویان برای گذراندن داده شود.

با توجه به در اولویت قرار داشتن درس‌های تخصصی رشته‌های علوم پزشکی پیشنهاد شده تا درس دفاع مقدس به عنوان یک درس عمومی اجباری و یا در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان رشته‌های پزشکی داده شود تا در اولویت دوم دانشجویان قرار نگیرد.

برخی با اجباری شدن درس دفاع مقدس در دانشگاه ها مخالفت کردند و خواستار اختیاری ماندن این واحد شدند تا دانشجویان برحسب انگیزه و میزان علاقه آن را انتخاب کنند.

کتاب دانستنی‌های دفاع مقدس نوشته دکتر سید احمد ذبیحی از استادان درس دفاع مقدس که به تازگی مجوز انتشار گرفته نیز در این جلسه معرفی شد.

با انتشار پایان‌نامه مقطع دکترای «محمود رنجبر» در حوزه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس به صورت کتاب از طرف پژوهشگاه دفاع مقدس گیلان موافقت شد.

طبق یک تحقیق میدانی از سه دانشگاه در گیلان، 70درصد دانشجویان رزمندگان را الگوهای مناسب برای نسل جدید و ایجاد روحیه جوانمردی و اخلاص و ایمان را مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس دانستند.

92 درصد دانشجویان نیز آشنایی با دفاع مقدس را موجب آشنایی با تاریخچه مقاومت کشور دانستند.

پیشنهاد شده تا مقالات دانشجویان در حوزه دفاع مقدس با برگزاری همایشی ارائه و از نفرات برتر در این درس تجلیل شود.

به گزارش فارس، ارتقای اطلاعات دانشجویان در حوزه سیاسی، اثرگذاری مثبت دیدگاه‌های فرهنگی در پایان کلاس‌ها، ارتباط عمیق دانشجو با استادان این درس حتی پس از اتمام کلاس‌ها، حضور مرتب دانشجویان در کلاس‌های درس دفاع مقدس و غیبت نکردن از جلسه‌های درس، رعایت حجاب و دیگر مسایل اخلاقی و... از دیگر موارد مثبت برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بوده که در این نشست مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/84002/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول