اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

رشت‌نگاری با 1500 عکس رونمایی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت از رونمایی «رشت‌نگاری» با نمایش یک‌هزار و 500 قطعه عکس از این شهر برای نخستین بار در کشور خبر داد.

رشت‌نگاری با 1500 عکس رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی عاطفی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری این شهر اظهار کرد: این سیاست‌ها بر چند محور بنا گذاشته شده است.

وی اصلاح ساختار کمی و کیفی را نخستین سیاست‌های سازمان مذکور عنوان کرد و گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی، توسعه فضای فرهنگی‌ورزشی و توجه به تیم‌های پایه از جمله دیگر سیاست‌های سازمان است.

این مسئول، ایجاد مدارس و آکادمی فوتبال و فوتسال را از جمله برنامه‌های سازمان برشمرد و تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی‌ورزشی با مشارکت دیگر نهادها و بخش‌های خصوصی و تلاش برای گسترش فضای فرهنگی‌ورزشی از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت است.

وی، از امضای قرارداد با اداره‌هایی که کارکرد فرهنگی دارند، خبر داد و افزود: در این راستا جمعه بازار فرهنگی برای عرضه محصولات فرهنگی هنرمندان در خانه فرهنگ رشت راه‌اندازی شد.

عاطفی، با اشاره به اینکه در راستای اقدام‌های فرهنگی خانه میرزا کوچک خان جنگلی به سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت واگذار شد، خاطرنشان کرد: در این خانه نمایشگاه‌هایی در 12 ماه از سال برگزار می‌شود.

وی، ردپای جنگل، کارت پستال گیلان، دست‌خط‌ها و پاکت‌‌های تجاری دوره قاجار و دوره پهلوی، برگه‌های هوایی یا کاغذهای آبی پستی ایران دوره پهلوی و جمهوری اسلامی را از جمله عناوین نمایشگاه‌های دایر شده در خانه میرزا کوچک خان ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت، از رونمایی رشت‌نگاری با یک‌هزار و 500 قطعه عکس خبر داد و متذکر شد: رشت‌نگاری یکی از اسناد تصویری شهر رشت در گذر زمان بوده که در کشور نیز تاکنون توجهی به آن نشده است.

وی، با تصریح بر اینکه در بسیاری از فضای شهر رشت که دستخوش تغییر می‌شود در هر دهه تصاویری باید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در گام نخست با نگاه فرهنگی، اجتماعی و ... رشت‌نگاری آماده شده که در اواخر شهریور جاری و یا اوایل مهر امسال رونمایی می‌شود.

عاطفی، رشت‌نگاری را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و این امر را اقدامی فرهنگی برای شهر رشت خواند و تصریح کرد: رشت‌نگاری قابلیت برگزاری نمایشگاه و چاپ کتاب را دارد و می‌تواند در بعد فرهنگی تأثیرگذار باشد.

معاون امور مالی و اداری شهرداری رشت نیز در نشست مذکور با قدردانی از تلاش خبرنگاران، هر روز را روز خبرنگار دانست و اظهار کرد: شهر رشت از بسیاری شهرهای دیگر عقب‌مانده است که با کمک خبرنگاران می‌توان این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

جمشید مرادی، با بیان اینکه رسالت خبرنگار مهندسی کلمات است، خواستار اطلاع‌رسانی مشکلات و کاستی‌های شهر در قالب پیشنهاد به مسئولان شد.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول