اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری نخستین همایش فیلم و عکس سه بعدی کشور در اتاق بازرگانی

نخستین سمینار تخصصی آموزشی تولید فیلم و عکس سه بعدی در کشور، امروز در سالن همایش‌های کشوری اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش فیلم و عکس سه بعدی کشور در اتاق بازرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سید مهدی مدنیان اظهار داشت: در این دوره اساتید برجسته کشوری که تهیه کننده، کارگردان و تدوینگر نخستین فیلم داستانی سه بعدی کشور (جوجه سلطان) و نخستین فیلم پویانمایی سه بعدی کشور (آپیل و پینوکیو ) ویژه سینماهای چند بعدی نیز هستند، آموزش شرکت‌کنندگان در این سمینار را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نمایشگرهای 3D جایگزین تلویزیون‌های موجود خواهد شد، افزود: تا سال 2015 تلویزیون‌های سه بعدی بدون عینک در بازار فراگیر خواهد شد و به این دلیل، دانش فنی تولید عکس و فیلم سه بعدی برای آتلیه‌داران و فعالان حوزه عکس امری مهم به نظر می‌رسد و به همین دلیل ضرورت برگزاری این سمینار آموزشی احساس شد و با همکاری بسیار خوب و تنگاتنگ چند مؤسسه و نهاد دولتی و خصوصی این سمینار نخستین دوره خود را در اصفهان برنامه‌ریزی کرده و در حال برگزاری است. 

دبیر همایش نخستین فیلم و عکس مراکزی چون دانشگاه علمی _ کاربردی گروه انتخاب، اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و شرکت سروش سیما در برگزاری این سمینار آموزشی سهیم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این سمینار در راستای ارتقای مهارت و توانمندی هنرمندان و علاقه‌مندان عکاسی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان گواهینامه علمی از دانشگاه علمی کاربردی انتخاب و اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران دریافت خواهند کرد.

مدنیان ادامه داد: امیدواریم با همکاری مسئولان دیگر استان‌ها این سمینار آموزشی در سایر نقاط کشور نیز برگزار شود، چراکه مردم و هنرمندان استقبال زیادی از این تکنولوژی به ویژه در بخش استفاده از عکس‌های سه بعدی در آلبوم‌های معروف به ایتالیایی داشته و این سمینار رونق بازار کسب و کار هنرمندان را در پی خواهد داشت. 

به گزارش فارس، امیر آذرسا، سید مهدی مدنیان و مجتبی وطن‌خواهان مدرسان این سمینار هستند، همچنین سخنرانی کوتاه مسئولان و برپایی نمایشگاه آثار سه بعدی مرکز تخصصی تولید و تبدیل فیلم و عکس سه بعدی مؤسسه خط سوم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این سمینار است که از ساعت 15 در محل مذکور آغاز خواهد شد، اطلاع رسانی این سمینار از طریق صدا و سیما نیز انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول