اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آلمان: حمله شیمیایی در سوریه شکستن نوعی «تابو» بود

سخنگوی دولت آلمان ضمن تاکید بر پیگیری حمله شیمیایی در اطراف سوریه، چنین اقدامی را جنایت علیه مردم این کشور و شکستن تابو تعبیر کرد.

آلمان: حمله شیمیایی در سوریه شکستن نوعی «تابو» بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، از دید «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان [عاملان] حمله شیمیایی در سوریه باید مجازات شوند. 

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان از این حمله که در نزدیکی دمشق صورت گرفت با عنوان «جنایتی وحشتناک علیه مردان، زنان و کودکان و نوعی شکستن «تابو» یاد کرد.

زایبرت همچنین گفت که این اقدام نباید بدون پیگیری رها شود. وی در عین حال احتمال حمله نظامی غرب به سوریه را چندان نزدیک ندانست. 

از این رو  مرکل با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر بریتانیا در این مورد گفت‌وگویی تلفنی داشت.

«توماس دیمیتزیره» وزیر دفاع آلمان نیز درباره واکنش به حمله شیمیایی اخیر در سوریه گفت: « با وجود جنگ داخلی وخیم در سوریه، من (دلیلی) برای مداخله نظامی خارجی نمی‌بینم.»

چهارشنبه گذشته کمی پس از ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه، که به دعوت دولت این کشور صورت گرفت، مخالفان از حمله شیمیایی به منطقه «الغوطه» خبر دادند. مسکو می‌گوید اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد مخالفان دولت سوریه با هدف تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، این حمله را انجام داده‌اند. دولت سوریه هم دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول