اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کامرون تعطیلات خود را برای بررسی حمله به سوریه نیمه‌کاره گذاشت

نخست‌وزیر انگلیس برای بررسی گزینه نظامی علیه سوریه و ریاست بر شورای امنیت ملی، سفر تفریحی خود را نیمه‌تمام گذاشت.

کامرون تعطیلات خود را برای بررسی حمله به سوریه نیمه‌کاره گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس سفر تفریحی خود را برای ریاست بر شورای امنیت ملی این کشور نیمه گذاشت.

شورای امنیت ملی انگلیس قرار است برای بررسی اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه، تشکیل جلسه دهد. این جلسه قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود که بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری، به روز چهارشنبه موکول شده است.

«باراک اوباما» هم شنبه شب نشستی مشابه را با سران و مقامات امنیتی این کشور ترتیب داد. وی در این نشست گزینه‌های پیشرو برای حمله احتمالی به سوریه مورد بررسی قرار داده است.

گفته می‌شود کامرون اوباما را برای انجام حمله‌ای محدود اما هدفمند به سوریه تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر ناوگان‌های دریایی انگلیس و آمریکا که در نزدیکی سواحل سوریه مستقرند، در حالت آماده‌باش قرار دارند. انگلیس یک فروند زیردریایی ناوگان سلطنتی خود را هم به مدیترانه اعزام کرده است.

آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی حمله شیمیایی روز چهارشنبه به حومه دمشق را به دولت سوریه نسبت داده و به این بهانه بار دیگر گزینه نظامی را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که دولت سوریه این اتهام را رد کرده و دیشب هم مجوز اعزام کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل به غوطه شرقی را صادر کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول