اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شخصیت‌های معارض و انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

جنگ در سوریه منطقه را متحول می‌کند/محور مقاومت به این تجاوز پاسخ می‌دهد

شخصیت‌های معارض و انقلابی بحرینی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه چهره منطقه را متحول و دگرگون خواهد کرد، تاکید کردند که محور مقاومت به این تجاوز بدون تردید پاسخ خواهد داد.

جنگ در سوریه منطقه را متحول می‌کند/محور مقاومت به این تجاوز پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از منامه، شخصیت‌های معارض و انقلابی بحرینی تلاش آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه را «ریسک خطرناک» توصیف و تاکید کردند که در صورت وقوع چنین تجاوزی پاسخ محور مقاومت به آن بسیار شدید و قوی خواهد بود.

 

حسن المرزوق: فشار آمریکا بر سوریه امروزی نیست

 

«حسن المرزوق»، معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه گفت: تشدید و افزایش فشار آمریکا بر علیه سوریه امروزی نیست، بلکه همواره این فشارها تحت عنوان‌ها و دستاویزهای مختلف علیه سوریه وجود داشته و تا زمانی‌که سوریه در محور مقاومت قرار داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین در ادامه افزود: آمریکا با کمک هم پیمانان عربی خود در منطقه تلاش دارد، هر مانعی بر سر راه اسرائیل در منطقه باشد، را از پیش رو بردارد و به همین دلیل تروریست‌هایی را از سراسر جهان برای براندازی نظام سوریه راهی این کشور کرد.

اما درباره خطران این جنگ المرزوق گفت:‌ جای تردید وجود ندارد که تمام شرط بندی‌های صورت گرفته از سوی رژیم‌های عربی و کشورهای غربی بر سر سوریه و براندازی نظام در آن با شکست مواجه شده و ارتش سوریه هم اکنون در آستانه غلبه بر گروه‌های تروریستی مسلح جهادی سلفی و تمام نقشه‌ها و توطئه‌هایی است که علیه این کشور ریخته شده بود.

وی افزود: هنگامی‌که آمریکا و هم پیمانان غربی و عربیش از طریق نظامی در سوریه با شکست مواجه شدند، روی به بازی همیشگی خود یعنی از پای انداختن دشمنان خود با ترفند تحریم و محاصره اقتصادی آوردند تا پس از آن، هر آنچه از دشمنانشان باقی مانده را تکه تکه کنند و این دقیقا سیاستی است که آن را در عراق به اجرا گذاشتند و هم اکنون درحال اجرای آن در سوریه هستند و در حالی‌که عراق با ترفند تحریم‌های اقتصادی بلند مدت مجازات شد، در سوریه ترفند تحریم‌های اقتصادی کوتاه مدت در کنار حمایت از گروه‌های تروریستی برای براندازی نظام مورد استفاده قرار گرفت.

این رهبر جمعیت الوفاق در ادامه به این نکته اشاره کرد: بدون تردید جنگ در سوریه همانند جنگ در عراق نخواهد بود و خطراتی در سوریه وجود دارد که که نه آمریکایی‌ها و نه هم پیمانان صهیونیست آنها و نه رژیم‌های عربی نمی‌توانند آن را پیش بینی کنند. فقط تنها باید بدانند که اوضاع در سوریه با آنچه در عراق شاهد آن بودند، تفاوت بسیار دارد.

وی از جمله مهمترین تفاوت‌های جنگ در عراق با جنگ در سوریه را در حمایت هم پیمانان سوریه از نظام این کشور بیان و تاکید کرد که هم پیمانان سوریه مانند روسیه و ایران و حزب الله هیچ‌گاه دمشق را در این جنگ تنها نخواهند گذاشت.

المرزوق گفت: به نظر من کشورهایی همچون روسیه و ایران و همچنین جنبش حزب الله هیچ‌گاه موضع نظاره‌گر را در قبال تجاوز آمریکا و هم پیمانانش به سوریه نخواهند گرفت، به ویژه هنگامی‌که ملاحظه کنند، هواپیماهای جنگی و ناوهای این کشورها به سمت سوریه در حرکت است و بهای چنین ریسک خطرناکی را ملل منطقه باید پرداخت کنند.

رئیس مجلس شورای جمعیت الوفاق درباره این خطرات نیز گفت: در صورت حمله نظامی آمریکا به سوریه تمام منطقه در آتش این جنگ افروزی آمریکا خواهد سوخت و هیچ کس از آتش این جنگ در امان نخواهد ماند.

 

جمیل کاظم: آتش جنگ سوریه دامن همه را خواهد گرفت

 

اما «جمیل کاظم»، رئیس مجلس شورای جمعیت «الوفاق»، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه به کشورهایی که آنها را «دیوانگان جنگی» توصیف کرده بود، درباره هرگونه دخالت نظامی در سوریه هشدار داد و گفت: دخالت نظامی خارجی در سوریه بدون تردید برای عاملان آنها راحت نخواهد بود و آتش این جنگ پیش از هر چیز دامن آنها و سپس سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت.

این رهبر جمعیت الوفاق ادامه داد: دروغ وجود سلاح‌های کشتار جمعی که نمونه آن را در عراق مشاهده کردیم و منجر به تجاوز نظامی به این کشور و اشغال آن شد، این بار در سوریه تکرار نخواهد شد.

 

نادر عبد الإمام: اقدام آمریکا به جنگ در سوریه با واکنش محور مقاومت همراه است

 

از سوی دیگر «نادر عبد الإمام»، فعال و روزنامه‌نگار بحرینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه تاکید کرد که سخن گفتن از روی آوردن آمریکا به گزینه نظامی در سوریه ریسک بزرگی است که ممکن است، آغاز آن در دست آمریکا باشد، اما بدون تردید پایان آن در دست واشنگتن نخواهد بود.

عبد الامام در ادامه افزود: واکنش سوریه به تجاوز آمریکا به سوریه یک جانبه نخواهد بود، بلکه واکنش تمام اعضای محور مقاومت و هم پیمان با سوریه از جمله ایران و حزب الله در کنار روسیه و چین را در بر خواهد گرفت.

این فعال و روزنامه‌نگار معارض بحرینی گفت که ناوگان دریایی جنگی روسیه به نظر شما برای چه در بندر «طرطوس» لنگر انداخته و مستقر شده است.

این فعال بحرینی درباره خطرات این جنگ گفت: به نظر من در صورت وقوع چنین جنگی اسرائیل در معرض حملات موشکی قرار خواهد گرفت و فراموش نکنیم که تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیر رس موشک‌های ایران است.

وی تاکید کرد که این جنگ چهره منطقه را به طور کامل تغییر خواهد داد و این تغییر بدون تردید به سود آمریکا و هم پیمانانش نخواهد بود، بلکه تنها سودبرنده از این شرایط محور مقاومت در منطقه است.

منابع صهیونیستی طی چند روز اخیر اظهار کرده بودند که آمریکا در صدد اقدام نظامی علیه سوریه است که محدود به حملات موشکی خواهد بود.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد: منابع مسئول ترجیح می‌دهند که عملیات نظامی در سوریه منحصر و محدود به حملات موشکی از هوا به زمین و از دریا به زمین باشد، بدون اینکه سرنگونی نظام سوریه را مد نظر داشته باشد.

منابع رژیم صهیونیستی از وجود همکاری اطلاعاتی و امنیتی گسترده میان این رژیم با واشنگتن در این خصوص خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول