اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خبر داد

وجود 90 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در حال حاضر در دانشگاه بوعلی سینا تعداد 90 رشته دکترا و 120 رشته کارشناسی ارشد تدریس و پذیرش دانشجو دارند.

وجود 90 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا دارای 13 دانشکده علاوه بر دانشکده‌های پردیس اصلی دانشگاه است اظهار کرد: استان همدان تنها مرکز استانی است که فاصله 1.5 تا سه ساعته با 9 مرکز استان دارد و از این موهبت استفاده شده و در هر شهرستان یک دانشگاه یا دانشکده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همدان با توجه به موقعیت ویژه‌ای که در غرب کشور دارد می‌تواند سرریز دانشجویان غرب کشور و حتی تهران را نیز پذیرش کند.  

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه در سال جاری دانشگاه بوعلی با دو رتبه ارتقا به رتبه یازدهم دانشگاه‌های کشور رسید افزود: در سال 86 فقط 9 دانشجوی دکترا در دانشگاه داشتیم که امروز بیش از 350 دانشجوی دکترا پذیرش شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 120 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 90 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی سینا تدریس و دانشجو پذیرش می‌کند.  

زلفی‌گل از تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی دانشگاه خبر داد و گفت: آئین‌نامه‌های اجرایی تشویق پایان‌نامه‌ها، پذیرش فوق دکترا و تبادلات علمی را انجام دادیم و برخی دیگر از دانشگاه‌ها با الگوگیری از دانشگاه بوعلی سینا آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه را تدوین کردند. 

وی با بیان اینکه در کشور باید یاد بگیریم که توسعه از مسیر قانون عبور می‌کند ابراز داشت: با جابجایی مدیران نباید توسعه عقب بیافتد و در کشور از ظرفیت قانون کمتر استفاده شده و جامعه را نمی‌توان با سلایق و وجدان اداره کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا به علوم باغبانی اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 8 هزار و 880 مقاله در زمینه کشاورزی به چاپ رسیده و ایران تا سال 2011 رتبه پانزدهم کشاورزی دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: رتبه تولید علمی ایران به رتبه هفدهم ارتقا یافته و از سال 2000 تاکنون وضعیت تولید مقالات علمی بین‌المللی کشور رو به رشد بوده است. 

زلفی‌گل به دانشمندان برتر حوزه کشاورزی در سال 2011 ایران اشاره کرد و ابراز داشت: استاد سپاس‌خواه، رفیعی و امام جمعه رتبه‌های برتر و دانشگاه آزاد، دانشگاه تهران و تربیت مدرس دانشگاه‌های برتر رشته کشاورزی هستند که دانشگاه بوعلی رتبه 11 را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: ایران با انتشار یک‌هزار و 434 مقاله علمی در حوزه باغبانی در سال 2011 رتبه دوازدهم رشته علوم باغبانی را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا رتبه 12 علوم باغبانی دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته باغبانی در سال 89 در دانشگاه بوعلی سینا راه‌اندازی شد با فارغ‌التحصیلی دانشجویان دکترای آن مطمئناً جایگاه دانشگاه بهتر خواهد شد.  

وی اذعان کرد: دانشمندان و پژوهشگران رشته علوم باغبانی در تولید علم نسبت به دیگر علوم وضعیت بهتری دارند که این موضوع را می‌توان از تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال‌های بین‌المللی دانست.

زلفی‌گل در ادامه با بیان اینکه دانشگاه محل تولید علم و البته تولید فن هم است بیان داشت: در علم، مالکیت مطرح نیست و هر چقدر دایره آن بیشتر باشد ارزش علم بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجمن‌های اسلامی در سیاستگذاری‌ها بسیار مؤثر هستند خاطرنشان کرد: با تدوین سند جامع شیمی جایگاه این رشته در کشور مشخص شد و انجمن علوم باغبانی ایران نیز باید سند جامع خود را تدوین کند.

وی اضافه کرد: صنعت گیاهان دارویی صنعت بسیار جدی است و در تمام دنیا توجه ویژه‌ای به آن شده و در ایران نیز باید به این مورد توجه کرد.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول