اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان در بروجن آغاز شد

هفتمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین کشور امروز در فرهنگسرای بروجن کار خود را آغاز کرد.

هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان در بروجن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین نقش مهمی درحفظ و ارائه موسیقی نواحی مرکزی ایران به ویژه مناطق زاگرس نشین دارد.

حسین گنجی افزود: جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی استان‎های منطقه زاگرس‌نشین ایران در فرهنگسرای با حضور هنرمندانی از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از امروز و به مدت سه روز برگزار می‎شود.

وی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره  250 اثر بوده که از این تعداد 190 اثر در بخش تک‌نوازی و 60 اثر دربخش گروه‌نوازی بوده که پس از بازبینی 14 اثر گروه نوازی و 30اثر تکنوازی به بخش پایانی راه پیدا کرد.

گنجی ادامه داد: درطول برگزاری شش دوره قبل این پیش رویداد مهم هنری، تعدادی از بهترین اساتید موسیقی کشور داوری این جشنواره را بر عهده داشتند و در این دوره نیز اساتیدی از جمله استاد فریدون شهبازیان، هادی منتظری و مجتبی صادقی داوری آثار را بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت و جایگاه موسیقی محلی، تصریح کرد: موسیقی محلی نوعی موسیقی ماندگار، جاودانه و به یاد ماندنی است که ریشه در اعتقادات، آداب و رسوم و سنن طوایف با گویش و فرهنگ‌های مختلف دارد.

گنجی خاطرنشان کرد: موسیقی غیر مبتذل سنتی، با اهداف مردم ایران اسلامی همخوانی داشته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر افزایش همدلی میان اقشار مختلف جامعه، فرصت مغتنمی است تا این نوع موسیقی بیش از پیش در اذهان عمومی زنده بماند.

انتهای پیام/ 68004/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول