اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

نباید در ارزیابی عملکرد دولت جدید عجله کرد

امام جمعه دماوند گفت: نباید در ارزیابی و سنجش عملکرد دولت یازدهم شتاب‏زده عمل کرد.

نباید در ارزیابی عملکرد دولت جدید عجله کرد

حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با بیان اینکه اکنون وزیران دیگر چهره‏های مورد اعتماد مجلس هستند، افزود: ابتدا باید فرصت بروز و ظهور فعالیت‏ها و اقدامات دولت را بدهیم و سپس به ارزیابی و در نهایت انتقاد بپردازیم.

وی ادامه داد: در 24 خردادماه مردم حماسه آفریدند، 24 مردادماه مجلس حماسه آفرید و در روز 24 آبان‌ماه دولت حماسه خواهد آفرید.

علاءالدینی، فرصت 100 روزه‏ای که خود دولت خواسته است را فرصتی برای سنجش عملکرد دولت‏مردان برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از این 100 روز، گزارش کاری خوبی از دولت دریافت کنیم.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه دولت‏مردان باید از جنس مردم باشند و درد مردم را بدانند، تصریح کرد: باید در دولت جدید به متن پرداخته شود و از پرداختن به حاشیه‏ها پرهیز شود.

وی اضافه کرد: همان‏طور که مقام عظمای ولایت فرمودند باید نه خودمان حاشیه بسازیم و نه به دیگران اجازه دهیم که حاشیه‏سازی کنند.

علاءالدینی اولویت را در جامعه داخلی امروز امید دادن به مردم در راستای رفع مشکلات اقتصادی خواند و تأکید کرد: اولویت در جامعه بین‏الملل هم صلابت، قدرت و هیبتی است که باید از جمهوری اسلامی ایران در اذهان جهانیان به وجود آید.

وی با بیان اینکه منویات رهبر عظیم‏الشأن‏ انقلاب که عزت، حکمت و مصلحت است باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‏الله خامنه‏ای سه «عین» نیز در رهنمود‏هایشان به دولت‏مردان دارند که حرکت عالمانه، عاقلانه و عازمانه است.

علاءالدینی رهنمود‏های مقام معظم رهبری را همچون نسخه‏هایی شفابخش خواند و بیان داشت: این فرمایشات کلیدهایی است که در رفع مشکلات کارساز خواهند بود.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه اکنون آغاز دولت یازدهم، نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: علی‏رغم تمام تلاش‏ها و توطئه‏های دشمنان، به دولت یازدهم رسیدیم؛ آنچه دشمن انتظارش را نداشت.

وی همچنین آغاز دولت یازدهم را درسی برای کشورهای منطقه برشمرد و تصریح کرد: کشورهای اسلامی منطقه برای دست پیدا کردن به دولت‏های مورد تأیید مردم باید هزینه‏اش را هم بدهند.

علاءالدینی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند عزت هزینه دارد، ذلت هم هزینه دارد؛ هزینه عزت خون شهیدان است که ریخته شده و نباید فراموش شود.

وی در ادامه با اشاره به شعار رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت‏مردان باید در برنامه‏های خود به گونه‏ای عمل کنند که این امید کم‏‏رنگ نشود، چه در بین مردم که به نظام اسلامی امید بسته‏اند و چه برای کشورهایی که ما را الگوی خود قرار داده‏اند.

امام جمعه دماوند در بخش دیگری از صحبت‏های خود به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت مناسبت خوبی برای کسانی است که به مسند قدرت تکیه داده‏اند تا دوباره یادشان بیاید که پشتوانه این میز و صندلی‏ها، خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این خون‏ها مسئولیت دارد، افزود: مسئولان و دولت‏مردان باید در مسیری حرکت کنند که شهدا از آنها راضی باشند.

علاءالدینی با تأکید بر اینکه باید حادثه هشتم شهریور ماه و شهادت دو شهید بزرگ‏وار رجایی و باهنر برای نسل جوان بازگو شود، گفت: نسل جوان ایرانی، آن حوادث را ندیده و خاطره‏ای از آن ندارد و با یادآوری‏های ما می‏توانند نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/2568/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول