اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گمانه‌زنی یک پایگاه خبری از احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه

پایگاه خبری «اکتیویست پست» در گزارشی به بررسی نشانه‌هایی پرداخته است که نویسنده آن معتقد است نشان‌دهنده حمله قطعی آمریکا به سوریه است.

گمانه‌زنی یک پایگاه خبری از احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار گزارش‌های ادعایی در روز چهارشنبه گذشته در زمینه کشتار مردم منطقه «غوطه» در نزدیکی دمشق با استفاده از گاز سارین توسط نیروهای دولتی سوریه، اکنون آمریکایی‌ها می‌گویند که تردیدی ندارند که دولت سوریه دست به حمله شیمیایی زده است و با توجه به اینکه ایالات متحده استفاده از سلاح شیمیایی را به‌عنوان خط قرمز تعیین کرده بود، اکنون موظف به واکنش است؛ واکنشی که پیش‌بینی می‌شود واکنش نظامی باشد و حتی روس‌ها در خصوص آن هشدار داده‌اند.

برهمین اساس پایگاه خبری اکتیویست پست طی گزارش به بررسی نشانه‌هایی پرداخته است که به عقیده نویسنده این گزارش نشان می‌دهد که آمریکا قطعا در آینده نزدیک به سوریه حمله خواهد کرد. این موارد بدین شرح است؛

•  دولت سوریه موافقت کرد که به مقامات سازمان ملل اجازه دهد از مکان‌هایی که مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند بازدید کنند اما یک مقام ارشد آمریکا گفت که دیگر خیلی دیر شده و تحقیق بازرسان برای ما اعتبار چندانی ندارد.

• براساس گزارش شبکه ABC، کاخ سفید تاکید کرد که هیچ تردیدی وجود ندارد که دولت بشار اسد در حملات شیمیایی اخیر دست داشته است.

•  4 ناو جنگی آمریکا حامل موشک‌های بالستیک در شرق مدیترانه موقعیت گرفته‌اند و منتظر دستور برای حمله موشکی به مواضعی در خاک سوریه هستند.

• شبکه CBS آمریکا گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا مقدمات لازم برای حمله موشکی به نیروهای سوریه را فراهم کرده است.

• روز شنبه باراک اوباما با تیم امنیتی خود دیدار و درباره گزینه نظامی علیه سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.

• چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا گفت که باراک اوباما از او خواسته برای هر نوع گزینه ممکن در سوریه آماده باشند.

• بعد از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر انگلیس درباره سوریه، کاخ سفید اعلام کرد که هر دو رهبر شدیدا نگران استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هستند.

• فرماندهان نظامی ارتش‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، قطر، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و کانادا روز یک شنبه در امان پایتخت اردن با یکدیگر جلسه داشتند و هماهنگی‌های لازم برای حمله به سوریه به عمل آمده است.

• به نوشته دومین روزنامه بزرگ فرانسه، نیروهای مخالفان توسط سیا برای حمله به دمشق در نیمه ماه اوت آموزش دیده‌اند.

 طبق گزارش روزنامه لوفیگارو، شورشیان سوری در خاک اردن توسط فرماندهان نظامی آمریکا با حمایت فرماندهان اسرائیلی و اردنی آموزش دیده‌اند و طبق برنامه قرار بوده 17 اوت از مرز عبور کرده و در منطقه درعا مستقر شوند.

• ارتش آمریکا تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های اف-16 خود را اوایل سال جاری برای رزمایش نظامی به اردن منتقل کرد اما به درخواست دولت اردن همچنان در این کشور مستقر هستند.

• براساس اسناد دولتی که ویکی لیکس منتشر کرده است نیروهای ناتو از سال 2011 برای تغییر رژیم در سوریه آماده می‌شوند.

• روزنامه تایمز اسرائیل نیز از طراحی یک حمله برق آسا توسط ارتش آمریکا در سوریه خبر داده است.

• جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا اخیرا گفت که اگر ارتش آمریکا به سوریه حمله نکند مانند امضای یک چک سفید برای دیگر دیکتاتورهای جهان است که به دنبال سلاحهای شیمیایی هستند.

• براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جنگ هوایی ناتو در کوزوو به عنوان یک گزینه حمله علیه سوریه بدون مجوز سازمان ملل مورد مطالعه قرار گرفته است.

• کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که آمریکا نیروی نظامی در سوریه پیاده نخواهد کرد اما دیگر انواع حمله نظامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول