اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد خبر داد

راه‌اندازی تالار مبادلات املاک تا یک ماه آینده

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد از راه‌اندازی سامانه تالار مبادلات املاک و مستغلات مشهد تا یک ماه آینده خبر داد.

راه‌اندازی تالار مبادلات املاک تا یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی حقیقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد، اولویت‌بندی و تسریع در تملک املاک مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌ها است که در این راستا سالانه بیش از یک‌هزار ملک توسط این سازمان از مردم خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری در طول سالیان گذشته همیشه خرید املاک مردم جهت اجرای پروژه‌ها را در برنامه خود داشته است اما هدف از راه‌اندازی سازمان زمین و مسکن، جلب رضایت هر چه بیشتر مالکانی است که املاکشان را به شهرداری واگذار می‌کنند و دوست دارند هر چه زودتر به حقوقشان دست یابند.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد با اشاره به پراکندگی بخشنامه‌ها و ضوابط خرید و فروش املاک در شهرداری تصریح کرد: قبلًا پراکندگی بسیاری در بخشنامه‌ها و ضوابط تملک املاک داشتیم که با تلاش‌های کارشناسی توانستیم ضوابط را خلاصه‌سازی کرده و صلح‌نامه‌های تک برگی تدوین کنیم تا کارها با سهولت و به دور از پیچیدگی‌های زائد انجام شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری مشهد در راستای تسریع امور مربوط به تملک املاک، واگذاری تعیین تکلیف زمین‌هایی با متراژ کمتر از 500 مترمربع به سازمان زمین و مسکن است تا ارباب رجوع در حداقل زمان ممکن به نتیجه مطلوب دست یابد.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد ادامه داد: در شش منطقه مشهد نسبت به شناسایی زمین‌هایی با متراژ بالاتر از دو هزار متر مربع اقدام کرده‌ایم تا هم از ریز دانه شدن آن‌ها جلوگیری کنیم و هم اقدامات لازم را نسبت به دریافت حقوق شهرداری از آن‌ها انجام دهیم.

حقیقی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تالار مبادلات املاک و مستغلات مشهد گفت: در اساسنامه سازمان زمین و مسکن، کنترل قیمت املاک پیش‌بینی شده بود که اجرای آن مشکل به نظر می‌رسید چراکه کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای است و ما با راه‌اندازی تالار مبادلات املاک در این راستا گام برداشتیم.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف راه‌اندازی تالار مبادلات املاک و مستغلات شهر این است که شهرداری از روند خرید فروش و نقل و انتقال املاک در شهر فاصله پیدا نکند و ضمن همراهی با بازار، بر وضعیت آن نیز تاثیرگذار باشد.

حقیقی خاطرنشان کرد: سامانه این تالار راه‌اندازی شده و تا یک ماه آینده مکان تالار نیز به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم بتوانند با مراجعه به این محل به صورت حضوری معاملات خود را دنبال کنند.

وی با تاکید بر هدف شهرداری در شفاف‌سازی معاملات املاک در این سازمان، یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی تالار مبادلات املاک را ایجاد زمینه برای انجام کلیه خرید و فروش‌های مردم در زمینه املاک دانست و افزود: مردم در آینده‌ای نزدیک می‌توانند با مراجعه به سامانه و یا تالار مبادلات املاک و مستغلات شهر، با خیالی آسوده نسبت به انجام معاملات خود با کسب اطلاع از اصالت، کاربری، تراکم و قیمت کارشناسی اقدام کنند.

4500 قطعه از پلاک 176 تملک شده است

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های پلاک 176 گفت: طی مذاکرات انجام شده تاکنون چهار هزار و 500 نفر زمین خود را به شهرداری واگذار کرده‌اند و مذاکره با سایر مالکان در حال انجام است.

حقیقی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان زمین و مسکن، شناسایی و تملک املاک مورد نیاز کمربند جنوبی مشهد به طول 29 کیلومتر است که تاکنون یک‌هزار و 500 مالک شناسایی شده و مذاکرات در راستای شناسایی و تملک زمین‌های مورد نیاز در حال انجام است.

احداث 10 هزار واحد مسکونی برای بهسازی بافت فرسوده مشهد

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به ساماندهی حاشیه شهر که به علت زیارتی بودن این شهر از سابقه‌ای طولانی برخوردار است، توضیح داد: کلیه لکه‌های بحرانی را مشخص کرده‌ایم و با یاری گرفتن از مشاور در پی آن هستیم تا با طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، با احداث 10 هزار واحد مسکونی در کنار این لکه‌ها و سکونت دادن اهالی در این واحدها، نسبت به بهسازی این لکه‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد ادامه داد: سه هزار و 800 واحد مسکونی ارزان قیمت در شمال و شمال‌شرق مشهد در حال ساخت است تا با بهره‌برداری از آن‌ها وضعیت حاشیه شهر را بهبود بخشیم.

200 واحد مسکونی جهت مبادله پایاپای با مردم ساخته می‌شود

حقیقی واگذاری مسکن معوض را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری برشمرد و عنوان کرد: در بیشتر موارد کسانی که ملک خود را برای انجام پروژه‌های شهری واگذار می‌کنند به جای دریافت نقدی تمایل بیشتری به دریافت ملک معوض دارند که امسال در همین راستا کلنگ احداث 200 واحد مسکونی در قالب پروژه‌های 12 یا 20 واحدی در هر کدام از مناطق شهر به زمین می‌خورد تا به صورت معوض در اختیار واگذارکنندگان املاک قرار گیرد.

وی گفت: جهت بهبود روند خدمت‌رسانی، 620 نفر از کسانی را که در سال‌های قبل املاک خود را به شهرداری واگذار کرده بودند، شناسایی کردیم و از 270 نفر آن‌ها مصاحبه حضوری به عمل آوردیم و در نهایت با شناسایی مشکلات و کاستی‌های موجود نسبت به اصلاح قوانین و روش‌ها اقدام کردیم.

2000 هزار میلیارد تومان بودجه تملک املاک سال 92

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد با اشاره به بودجه دو هزار میلیارد تومانی تملک املاک در سال 92 افزود: در سال 86 تنها 13,5 میلیارد تومان برای تملک املاک بودجه پیش‌بینی شده بود که این رقم با توجه به گسترش قابل توجه پروژه‌های شهری در سال 92 به دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

حقیقی در پایان اظهار داشت: بانک زمین سازمان زمین و مسکن نیز با مستندسازی و ثبت سیستمی 21 هزار پرونده املاک خریداری شده توسط شهرداری مشهد در حال فعالیت است.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول