اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی جهت تسریع در اجرای پروژه قطار پرسرعت مشهد ـ تهران

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت در سال 87 درخصوص اجرای پروژه قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران، مقرر شد مراحل اجرایی و سرمایه‌گذاری آن از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی و مالی کشور تامین شود.

لزوم برنامه‌ریزی جهت تسریع در اجرای پروژه قطار پرسرعت مشهد ـ تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه‌ای که به منظور پیگیری اجرای پروژه قطار پرسرعت مشهد ـ تهران برگزار شده بود با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای این طرح گفت: براساس توافقات به عمل آمده مقرر شد وزارت راه و شهرسازی، 80 درصد منابع مالی لازم برای احداث راه‌آهن، تملک اراضی، خرید ناوگان و تاسیسات جانبی را از محل بند 14 جدول 23 قانون بودجه سال‌جاری تامین کند.

وی افزود: تامین 20 درصد باقیمانده منابع نیز تا زمان عملیاتی شدن طرح بر عهده شرکت بین‌المللی عمران رضوی که متعلق به آستان قدس رضوی است، می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که مجوزهای لازم باید از طریق شورای اقتصاد صادر شود، مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور حداکثر تا نیمه آبان‌ماه سال‌جاری اقدامات لازم جهت اجرایی شدن صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و اخذ گواهی مسدودی ارزی طرح را به عمل آورد.

فروزان‌مهر دوران مشارکت طرح را 30 سال مشتمل بر پنج سال دوره احداث و 25 سال دوره بهره‌برداری اعلام کرد و ادامه داد: طول تقریبی مسیر، یک‌هزار و 300 کیلومتر است و پس از عملیاتی شدن محور مشهد ـ تهران این خط آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مشارکت آستان قدس تا تبریز نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول