اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفت‌وگو با فارس:

هدف اتهام‌ به دمشق در استفاده از سلاح شیمیایی تقویت روحیه عناصر مسلح است

پژوهشگر نظامی و استراتژیک سوری اخبار منتشره در منابع خبری مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی را جنگ تبلیغاتی‌ -‌ رسانه‌ای دشمنان سوریه برای بالا بردن روحیه فروپاشیده عناصر مسلح در برابر ضربات ارتش سوریه دانست.

هدف اتهام‌ به دمشق در استفاده از سلاح شیمیایی تقویت روحیه عناصر مسلح است

«یحیی سلیمان» سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه و پژوهشگر نظامی و استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد: صحبت‌هایی که درباره حمله نظامی غرب و آمریکا علیه سوریه صورت می‌گیرد، را باید در چارچوب جنگ تبلیغاتی ‌-‌ رسانه‌ای و روانی دشمنان سوریه برای بالا بردن و تقویت روحیه فروپاشیده گروه‌ها و عناصر مسلح در برابر ضربات ارتش سوریه به شمار آورد.

سلیمان ادامه داد: داده‌ها و اطلاعات مهمی وجود دارد که نشان می‌دهد، آمریکا هیچ‌گاه به صورت مستقیم خود را درگیر جنگ در سوریه نخواهد کرد و اگر دخالت نظامی صورت گیرد، غیر مستقیم و محدود خواهد بود.

وی اولین داده در این خصوص را اوضاع و شرایط حاکم بر عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و تاکید کرد که اوضاع و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی اجازه چنین حمله‌ای را به آمریکا نخواهد داد، افزون بر اینکه 90 درصد مردم آمریکا با دخالت نظامی آمریکا در سوریه مخالف هستند.

این پژوهشگر نظامی و استراتژیک سوری دومین داده را که مهمترین عامل در ممانعت از وقوع چنین جنگی به شمار می‌آید، «محور مقاومت» دانست که علاوه بر توانایی نظامی بالا، دارای همپیمانان قدرتمندی مانند روسیه و چین و ایران و حزب الله است و به همین دلیل هرگونه تعدی و تجاوزی که به سوریه صورت گیرد، تجاوز و تعدی به خط مقاومت تلقی می‌شود.

سلیمان تاکید کرد که اعلام جنگ به سوریه به مثابه اعلام جنگ تمام عیار و فراگیر علیه تمام کشورهای منطقه است که همه آنها را درگیر آن خواهد کرد.

این پژوهشگر نظامی و استراتژیک سوری ادامه داد: در اینجا سوالاتی مطرح می‌شود. اولین سوال این است که آیا همپیمانان سوریه در قبال هرگونه تجاوز آمریکا به این کشور دست بسته خواهند ماند، به ویژه آنکه در این مدت شاهد افزایش نقش و نفوذ روسیه و ایران در عرصه منطقه‌ای هستیم. سوال دوم این است که آیا آمریکا واقعا آماده وارد کردن هزاران نظامی خود به سوریه در صورت بر افروخته شدن آتش جنگ با ارتش سوریه است.

سلیمان افزود: بدون تردید تمام فشارهایی که در این خصوص علیه نظام و دولت سوریه اعمال می‌شود، در واقع به مثابه شناگری است که در حال غرق شدن است و برای نجات خود به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود.

وی این تغییر و تحولات را به یک ربع آخر باقی مانده از بحران سوریه تشبیه کرد، به خصوص با توجه به موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق، در جنوب سوریه و دیگر مناطق سوریه به دست آورده است.

این پژوهشگر نظامی و استراتژیک سوری بر این باور است که دولت آمریکا در این آخرین دقایق باقی مانده از بحران سوریه هر آنچه در توان دارد، به کار می‌برد تا دستاوردهای سیاسی بیشتری را از این بحران و پیش از نشست ژنو 2 محقق کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول