اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

برآورد برداشت بیش از 6 هزار تن زیتون از باغ‏‌های استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به وضعیت مناسب باغ‏‌های زیتون، پیش‏‌بینی می‏‌شود در سال جاری شش هزار تن محصول زیتون در استان سمنان برداشت شود.

برآورد برداشت بیش از 6 هزار تن زیتون از باغ‏‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌‏الله رضایی با اشاره به اینکه عمده سطح زیر کشت زیتون در شهرستان‏‌های سمنان، سرخه، گرمسار و آرادان است، افزود: در حال حاضر، سطح زیر کشت باغ‏‌های زیتون در این استان چهار هزار و 17 هکتار بوده که بالغ بر دو هزار و 300 هکتار آن بارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به زمان برداشت زیتون گفت: برداشت زیتون برای تولید کنسرو از اواخر مرداد ماه بسته به نوع ارقام و با تغییر رنگ محصول از سبز به زرد آغاز می‏‌شود و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد.

رضایی یادآوری کرد: زمان مناسب برداشت محصول برای استحصال روغن زیتون، زمانی است که میوه کاملاً رسیده باشد و معمولاً این برداشت در مهر ماه انجام می‏‌شود.

وی ادامه داد: عمده ارقام زیتون موجود در باغ‏‌های استان سمنان رقم زرد، روغنی، میشن و مانزانیلا است که در استان سمنان باغ‌‏های زیتون عمدتاً با هدف تولید روغن کشت و توسعه یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان متوسط عملکرد زیتون در هر هکتار از باغ‏‌های استان سمنان را بیش دو هزار و 500 کیلوگرم در هکتار عنوان و یادآوری کرد؛ در سال گذشته از باغ‌‏های بارور استان سمنان پنج هزار و 282 تن محصول برداشت شد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول